FANDOM

Zawody (z fr. La guerre des poissons)- dwudziesty piąty odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Opis

Bąbel i Zgrywus grają monetą. Gdy pytają Zalotki czy się przyłączy, ta przeczy, gdyż uważa, że ta gra jest nudna i decyduje, że popłyną gdzieś indziej. Główna czwórka popiera jej zamiar. Widząc, że odejście z placu zabaw jest w smak ich wrogom, skorpeny decydują się zostać. Wszyscy, poza Anabel, zaczynają się sprzeczać. Ośmiorniczka proponuje pobawić się razem, ale reszta nie podziela jej zdania. Zalotka proponuje zawody. Kto je wygra, zostaje na placu zabaw, kto przegra, odpływa. Ricky, Ella i Figo przyjmują wyzwanie, a Anabel, jako, że skorpeny są tylko trzy, będzie sędziować. Pierwsza konkurencja to wyścig. Biorą w niej udział Figo i Zgrywus. Sędzia ogłasza rozpoczęcie wyścigu, ale żaden z zawodników nie rusza się z miejsca. Dopiero, gdy Ella proponuje im płynąć, słuchają. Z początku Zgrywus wygrywa, ale nie patrzy, gdzie płynie i uderza w ścianę, obok wejścia do tunelu. Figo wysuwa się na prowadzinie, a skorpeny każą członkowi swojej drużyny przestać się wygłupiać. Na drodze obojka zawodników staje Brzydal, który ucina sobie drzemkę w tunelu. Zgrywus razi go prądem i oboje z Figo wypływają. Nagle skorpen utyka pomiędzy wodorostami, a ryba-motyl się z niego śmieje. W odpowiedzi, Zgrywus wydostaje się i trąca rywala w inny wodorost, po czym wygrywa wyścig. Figo przeprasza przyjaciół i mówi, że jego konkurent oszukiwał, ale ten broni się, że tylko utknął między wodorostami. Ella pociesza przegranego, że jeszcze wygrają, a Ricky wtrąca, że pokonanie skorpen będzie trudniejsze niż przypuszczał. Następną dyscypliną jest pchnięcie perłą. Biorą w niej udział Ricky i Bąbel. Żółwik martwi się, że przegra, gdyż jego rywal jest od niego silniejszy. Ella i Figo próbują podbudować jego samoocenę. Skorpen rzuca perłę dość daleko. Przychodzi kolej na Ricky'ego, który, na szczęście, ciska perłę dalej niż przeciwnik. Bąbel wykonuje mocniejszy rzut niż ten poprzedni i drwi z współzawodnika, że nie ma szans wygrać z tak silną rybą, gdyż takie jest podwodne prawo. Jego słowa podsuwają Ricky'emu pomysł, mianowicie, wypływa na powierzchnię, ciska perłę i wygrywa konkurencję. Bąbel zarzuca mu oszustwo, ale żółwik argumentuje, że używał całej siły, ale też głowy, po czym pyta Anabel czy jest przepis, który tego zabrania. Ośmiorniczka przeczy. Ostatnią konkurencją będzie labirynt, ale jako, że robi się ciemno, zawody zostaną rozstrzygnięte następnego dnia. Skorpeny wypominają Bąblowi, że przegrał z Ricky'm, po czym płyną na wrak, aby poprosić Szefa, żeby był ich trenerem. Tymczasem Ella prosi o to samo Ray'a i tłumaczy mu reguły konkursu, a ten zgadza się jej pomóc. Po chwili żółwinka medytuje. Żółw tłumaczy Ricky'emu i Figo, że gdy zamykamy oczy, jesteśmy bardziej wyczuleni na to, co dzieje się wokół nas, po czym mówi Elli, by spróbowała ich znaleźć nic nie widząc. Ta próbuje, ale kończy się to fiaskiem, a Ray uspokaja ją, że trening czyni mistrza. Tymczasem Szefu trenuje Zalotkę każąc jej szybko pływać z rozmaitymi ciężarami. Skorpena, jednakże, załamuje się pod jednym z ich. Konik morski dołuje ją mówiąc, że nic nie potrafi, po czym dodaje, że dla takich "słabiaków" jest jeszcze inne wyjście, czyli oszustwo. Następnego dnia zawodnicy przypływają do labiryntu razem ze swoimi trenerami. Ray mruczy pod nosem, że trzeba być zdesperowanym, aby wziąć sobie Szefa na mentora, a konik morski zaraz mu się odgryza. Kłótnię przerywają Ella i Zalotka, które chcą już zacząć rywalizację. Anabel zaprowadza je w środek labiryntu i tłumaczy zasady, po czym konkurencja się rozpoczyna. Cały czas słychać, jak Ray i Szefu się kłócą. Ella postanawia wykorzystać rady swojego trenera i zamyka oczy, wsłuchując się w otoczenie, po czym podąża za głosami spierających się mentorów. Gdy Zalotka błądzi, postanawia nagiąć zasady, aby popatrzyć, gdzie jest wyjście, ale o mało nie zostajie złapana przez kraba, który pomaga Anabel. Skorpena ustala, że płynąc prosto, będzie przy wyjściu przed Ellą, tak też czyni. Przy jednej z prób zaplątuje się mięzy wodorosty, po czym woła o pomoc. Słyszy to żółwinka i natychmiast do niej przypływa. Po chwili Zalotka jest wolna i dziewczynki chwytają się za płetwy równocześnie wypływając z labiryntu, co oznacza remis. Skorpena dziękuje Elli za pomoc, a Anabel przytacza, że mówiła im, iż mogą się razem świetnie bawić. Wszyscy przytakują, po czym próbują udobruchać swoich trenerów, mówiąc, że zawody dobiegły końca, ale ci ich nie słuchają. Cała siódemka zostawia ich i postanawia się pobawić razem. Ricky proponuje zrobić kolejne zawody, a reszta popiera ten pomysł. Zgrywus pyta, z kim ma być w drużynie, a każdy z pozostałej szóstki śmieje się, że nie z nim.

Cytaty

  • Bąbel: (do Ricky'ego) Gdzie twoja perła?! Ricky: Tam leży, za twoją!
  • Ricky: Em, dziadku, zawody się już skończyły. Ray: Odejdź, właśnie tłumaczę temu upartemu kucykowi, dlaczego przegrał.
  • Szefu: Ella jest taka słaba, że nie znajdzie drogi do wyjścia! Ray: Nie znajdzie?! A może ja mam ci pokazać, gdzie jest wyjście?!

Galeria

Zawody