FANDOM

Udawana kłótnia (z fr. Une dispute pour de faux)- trzydziesty siódmy odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Opis

Ricky i Ella ćwiczą układ do pływania z delfinami, które udaje Anabel. Niestety, gdy żółwinka próbuje się jej złapać, kończy na koralowcu. Tym samym traci wiarę w siebie i martwi się, że nigdy nie będzie gotowa do inicjacji. Ricky próbuje ją pocieszyć, a Figo i Anabel przyłączają się do niego. Nagle na ośmiorniczkę wpada Zalotka, która ściga się ze swoimi przyjaciółmi. Ma wielkie pretensje do Anabel. Ta ją przeprasza, a Ella mówi, że nie musi jej przepraszać, gdyż w oceanie każdy ma dość miejsca, aby swobodnie się poruszać. Gdy przywódczyni skorpen odpływa, Ricky i Figo chcą ją dogonić, aby wyrównać rachunki. Anabel, jednakże, powstrzymuje ich i mówi, że to była jej wina, bo stała na środku. Reszta daje jej do zrozumienia, że jest zbyt uprzejma. Po tym płyną ma plac zabaw, a Ricky i Ella pokazują jej, jak być stanowczym. Niestety, zaczynają coraz bardziej sobie docinać i udawana kłótnia staje się prawdziwą. Na szczęście Figo i Anabel im przerywają i uświadamiają, że swar o taką głupotę byłby niemądry. Oba żółwiki przyznają im rację. Wszystko skończyłoby się dobrze, gdyby Figo, chcąc z argumentować siłę ich przyjaźni, nie wspomniał o tym, jak Ricky udawał chorego, aby nie płynąć z Ellą. Sprawia tym, że żółwinka obraża się na przyjaciela i odpływa, a ten nie pozostaje jej dłużny, oboje mówią, że zakończyli swoją przyjaźń. Anabel śmieje się, że myślała, iż oni kłócą się naprawdę. Następnego dnia w szkole podczas wykładu Ricky pyta reszty czy nie zgłodnieli, a Ella każe Figo, aby uciszył "tego żółwia, który obok niego siedzi, bo nie słyszy, co mówi nauczyciel". Po szkole Anabel i ryba-motyl próbują zachęcić przyjaciół do wspólnej zabawy, ale Ricky nie zadaje się z kujonami, a Ella nie bawi się z kłamczuchami. Dwójka przyjaciół postanawia ich pogodzić; starają się, aby żółwiki spotkały się "przypadkowo" i spojrzały na siebie nieco łagodniej, ale one nadal się dąsają. Potem Anabel i Ella rzucają monetą. Ośmiorniczka wyrzuca przedmiot dalej, aby żółwinka się czymś zajęła, a Figo, korzystając z jej nieuwagi, przyprowadza Ricky'ego i razem z różowoskórą przyjaciółką pokazują mu Ellę. Niestety, gdy oboje się zauważają, odpływają obrażeni. Żółwiki nie mogą nawet na siebie patrzeć i osobno bawią się z przyjaciółmi. Następnego dnia Anabel i Figo, z pomocą kolegów, decydują się na jeszcze jedną próbę. Koledzy specjalnie się odsuwają, a ośmiorniczka i jej "wspólnik" zbliżają do siebie żółwiki, te jednak orientują się, co jest grane i się wymykają, co powoduje, że Anabel i Figo wpadają na siebie. Po szkole Ricky i Ella ćwiczą układ do pływania z delfinami. Sammy i Ray instruują ich, jednakże żółwiki wolą udawać, że na siebie wpadają, by sobie dopiec nawzajem. Ich dziadkowie dają im ultimatum: albo będą zachowywać się normalnie, albo przestają ćwiczyć. Dzieci wybierają to drugie, gdyż, jak same określają, nie chcą ze sobą spędzić ani chwili dłużej. Patrząc na to z boku, Anabel i Figo, martwią się, że Ricky i Ella są tak uparci, że wolą zrezygnować z pływania z delfinami, niż się pogodzić. Nagle zauważają rekina i ze strachu się przytulają. Na szczęście się okazuje, że to tylko Albert, który zwraca im uwagę, że mogą się już puścić. To podsuwa Anabel pewien pomysł. Następnego dnia w szkole Figo i autorka planu zawiadamiają swoich przyjaciół, że delfiny odpływają wcześniej, z okolicy Płetwiej Skały i, żeby popłynęli tam sami, jeżeli chcą je zobaczyć. Po szkole żółwiki natychmiast stosują się do rady przyjaciół. Tam, przypadkowo się spotykają, ale rozmowa, którą zagajają między sobą, odbywa się raczej w chłodnej atmosferze. Nagle zauważają jakieś dziwne stwory i rozpoznają w nich swoich przyjaciół, ale zamiast się ich bać, wybuchają homerycznym śmiechem. Anabel i Figo już zaczynają się kłócić o jakość planu, ale żółwiki uspokajają ich, że przebrania są świetne. Nagle przypływa barakuda i zaczyna gonić Ellę. Figo zrzuca na drapieżnika pęk wodorostów, który miał na głowie; natomiast Ricky uderza napastnika, czym ściąga go na siebie. Udaje mu się zgubić barakudę,po czym, wraz z Ellą i Figo zastanawia się, gdzie jest Anabel. Cała trójka kwituje, że pewnie ich przyjaciółka odpłynęła i, widząc drapieżnika, proponują zrobić to samo. Niespodziewanie ośmiorniczka wyskakuje z kryjówki i, dzięki swojemu przebraniu, przestrasza barakudę. Wtedy też Ricky i Ella, ku zadowoleniu Anabel i Figo, przepraszają się. Po południu żółwiki i ich dziadkowie wybierają się do drogi poza lagunę. Ray pyta dzieci czy na pewno nie zaczną się znowu kłócić, ale te tylko chcą wiedzieć czy ich przyjaciele mogą popłynąć z nimi, by chociaż popatrzeć. Oba żółwie chętnie przystają. Wtem na Anabel wpada Zalotka, która nazywa ją niezdarą. Ośmiorniczka chce jej odpowiedzieć, ale Ricky i Ella mówią, aby się nią nie przejmowała i odpływają. Poza laguną, żółwiki, razem z przyjaciółmi odbywają inicjację.

Galeria

Udawana kłótnia