FANDOM

Talizman szczęścia (z fr. Le porte-bonheur)- czterdziesty odcinek pierwszego sezonu i serialu.

Fabuła

Pan Lucjusz opowiada o muszlach i o tym, że niektóre zwierzęta chowają się do nich, aby nie zostać zjedzonymi przez drapieżniki. Zalotka mówi, że wolałaby zostać zjedzona niż schować się do jakieś brudnej muszli. Homar oświadcza, że tu się zdziwi, ponieważ wiele muszelek ma wiele kolorów. Ricky pyta, gdzie mogą takie znaleźć, ale nauczyciel nie może o tym powiedzieć, po czym przypadkowo sie wygaduje. Po szkole czwórka przyjaciół płynie do Rowu bez Dna. Ella upomina Ricky'ego, że nie wolno im tam pływać, ale ten nie zatrzymuje się. Żółwik pyta, kto zostanie na straży, Ella i Figo się zgłaszają, ale wpadają na siebie, po czym macki podnosi Anabel. Ośmiorniczka upewni się czy nikt nie płynie, a reszta spływa w głębinę rowu. Ella cały czas się martwi o to, co będzie jek spotkają jakiegoś potwora, Ricky w końcu nie wytrzymuje i każe jej być cicho, i żeby była uważna. Z kolei ta przypadkowo uderza w Figo, który uderza się o skały i ściąga lawinę kamieni. Gdy udaje im się ją przetrwać, Ricky denerwuje się na Ellę, że to jej wina. Ta odpiera atak mówiąc, że to nie był jej pomysł, po czym pojawia się za nią Wielki Kalmar. Ricky ledwo ją ratuje i wypływają z rowu. Nagle przypływają Sammy, Ray i tata Figo, którzy dają całej trójce karę (Anabel użyła kamuflażu i jej nie widzieli). W drodze do wioski, Ricky wypomina Elli, że to jej wina, bo przynosi pecha. W lagunie żółwinka rozmawia z ośmiorniczką o tym, że ich przyjaciel ma rację. Anabel pociesza ją, że i tak jest jej przyjaciółką. Nagle koło nich spadają kamienie. Na szczęście dziewczynkom nic się nie stało. Ella podejrzewa, że może to Anabel przynosi szczęście, po czym, chcąc to sprawdzić, każe jej płynąć za tatą Figo. Gdy ośmiorniczka wykonuje polecenie, ryba ani razu na nikogo, ani na nic nie wpadła, natomiast, gdy Anabel odpłynęła, wpakował się w inną rybę. Tymczasem Ricky rozmawia z Figo o tym, jak blisko byli odnalezienia muszli. Ella proponuje poszukać w okolicy, ale ten mówi, że nie popłynie z nią nigdzie, bo przynosi strasznego pecha. Żółwinka oznajmia, że już nie będzie sprawiać kłopotu, bo teraz ma szczęście. Aby to udowodnić, zabiera skorpenom monetę i w ostatniej chwili im ucieka. Ricky proponuje jej jeszcze jedną próbę. Tym razem chcą się zmierzyć z Jacks, żółwik ostrzega Ellę, żeby uważała, ale ta nie wydaje się zmartwiona. Po czym podpływa do ryby i łaskocze ją wodorostem po nosie. Jacks się budzi i zaczyna gonić za Ellą i Anabel. Na szczęście udaje im się uciec. Ricky postanawia ją poddać jeszcze jednej próbie, ale chce, by tym razem żółwinka popłynęła bez przyjaciółki. Ella się nie zgadza, po czym ten odkrywa, że Anabel jest jej amuletem szczęścia. Mimo, że ta zaprzecza, ten dalej trwa przy swoim i zarządza, aby popłynęli do Rowu bez Dna. Ricky chce zabrać Anabel na dół, ale Ella gani go, że nie będą jej narażać na takie niebezpieczeństwo tylko dlatego, ze przynosi szczęście. Żółwik zauważa, że ona robiła to samo ze skorpenami i Jacks, ale ta odpiera, że to nie to samo. Po krótkiej kłótni, Anabel gubi swój szczęśliwy kamyk, który spada do rowu. Ricky już chce oskarżyć Ellę, gdy porywa go Kalmar. Figo i Anabel tłumaczą przyjaciółce, że aby go uratować, nie potrzebuje szczęścia, bo to dzięki swojej zwinności uciekła przed skorpenami i Jacks. Ella odzyskuje wiarę w siebie i pokonuje Kalmara. Uwolniony Ricky chwali ją, że była niezwykła, dziękuje jej i przytula. Gdy odpływają, oświadcza, że lepiej niech muszle zostaną w rowie, bo się jeszcze potłuką, a Ella dodaje, że to przynosi pecha, po czym wszyscy wybuchają śmiechem.

Galeria

Talizman szczęścia