FANDOM

Tajemnica Alfy (z fr. Le mystère Alpha)- dwudziesty pierwszy odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Opis

Alfa pomaga zasnąć swojemu najlepszemu przyjacielowi, po czym oceniając, że mocno śpi, odpływa. Albert, czując, iż nie ma przy nim jego ryby-przewodnika, budzi się i zaczyna go wzywać. Ryba-pilot tłumaczy mu, że przecież każdy ma prawo do odrobiny prywatności. Po tych słowach wybiera się poza lagunę, a rekin postanawia ją śledzić. Alfa, zauważając przyjaciela, przyspiesza. Albert ledwo przeciska się przez cieśninę, a gdy wypływa, jego przyjaciela nie widać na horyzoncie. Zrezygnowany rekin wraca do siebie. Następnego dnia, kiedy słońca chyli się ku zachodowi, ryba-przewodnik bawi się z Ricky'm, Ellą, Figo i Anabel, a Albert stoi smutny z boku. Nagle przypływa Sammy, który zauważa jego przygnębienie i pyta o powód. Rekin opowiada mu o wczorajszych zdarzeniach, a żółw radzi mu, aby nie wahał się rozmawiać o swoich problemach i odpływa. Wtedy też dzieci kończą zabawę, gdyż Alfa mówi, że musi już płynąć i żegna się z resztą, po czym chwilę rozmawia z Shelly. W tym czasie, czwórka przyjaciół, widząc przygnębienie Alberta, pyta, co się stało. Ten opowiada im o tym samym, o czym powiedział Sammy'emu i odpływa. Ricky postanawia ingerować, ale Ella uważa, że Alfa jest wolny i robi, co chce i nie powinni wtykać nosa do cudzych spraw, po czym posądza go o zbytnią ciekawość. Żółwik argumentuje, że chce pomóc Albertowi i popłynie śledzić rybę-pilota. Anabel też się tego podejmuje. Ella i Figo mają zostać w wiosce i ostrzec Sammy'ego, gdy ich przyjaciele nie wrócą za godzinę. Po tym Alfa kończy rozmowę z Shelly. Ricky każe ośmiorniczce, aby zagadała przyjaciela Alberta, a sam płynie nazbierać trochę świecącego w ciemności</span> planktonu. Gdy Ella i Figo pytają, co robi, ten wyjaśnia im, że jeżeli przyczepią ów plankton do grzbietu Alfy, będą go widzieli z daleka. Tymczasem Anabel wywiązuje się ze swojego zadania. Nagle ryba-pilot kątem oka zauważa, że Ricky się do niej zbliża i przeczuwa, iż chciał go zajść, by go nastraszyć. Żółwik chwali go za przebiegłość i klepie po grzbiecie, przyklejając mu plankton, po czym oboje z Anabel płyną za Alfą. Nagle ten zauważa, że znów ma towarzystwo i przyspiesza, dzieci zaczynają ją gonić. Ricky myśli o tym, by śledzić go jutro, ale ośmiorniczka przekonuje, żeby zrobić to dzisiaj, na co Ricky przystaje. Robi się ciemno, Ella mówi, że ich przyjaciele powinni już wrócić i zaczyna myśleć, że zgubili Alfę. Figo przyznaje jej rację, bo zjadł już kilka dokładek kolacji. Dziewczynka chce obudzić Sammy'ego, ale ryba-motyl powstrzymuje ją, mówiąc, że Ricky i Anabel dostaną karę. Ella proponuje więc obudzić Alberta, bo potrzebują pomocy. Jak postanawiają, tak robią. Rekin natychmiast wyrusza na pomoc. Tymczasem Ricky i Anabel gonią Alfę. Tamten cały czas stara się ich zgubić. Żółwik płynie ostatkiem sił, zaś ośmiorniczka uważa pościg za świetną zabawę. Wtem ryba-pilot obija się o koralowiec i gubi plankton, który wpada w macki Wielkiego Kalmara. Ricky traci Alfę z oczu, gdy nagle oboje zderzają się głową. Wtedy tłumaczy mu, że chcieli tylko dowiedzieć się, gdzie pływa każdej nocy. Tamten beszta ich, że nie powinni płynąć za nim o tej porze, poza tym tajemnica to tajemnica. Ricky przeprasza go za ciekawość. Alfa wybacza obojgu i postanawia odprowadzić ich do wioski, narzekając na ból głowy i płynąc chwiejną trajektorią. Anabel dziwi się temu. Tymczasem Figo narzeka, że nie znajdą nikogo w takich ciemnościach. Albert przyznaje mu rację i postanawia myśleć jak Alfa, po czym kieruje się swoim instynktem. W tym samym czasie przynawek nie może znaleźć drogi. Ricky pyta go czy dobrze się czuje, zaś tamten przytakuje. Niechcący wypływa nad Rów bez dna, pokazując się Wielkiemu Kalmarów, który zaczyna podążać za nimi. Ricky szepcze do Anabel, że po uderzeniu w głowę Alfa stracił swoją orientację w terenie, ale ośmiorniczka śmieje się, że tak jest o wiele ciekawiej. Tymczasem Ella zauważa świecący plankton i powiadamiania o tym resztę. Albert cieszy się, że odnalazł przyjaciela i płynie w tamtą stronę. Tam zauważają, że światełko Alfy dzierży Wielki Kalmar. Ella i Figo przeczuwają najgorsze. Za to rekin stara się trzymać fason i każdy dzieciom schować się za niego. Nagle pojawiaja się inne kalmary. Albert mówi, że jest ich za dużo i bez swojego pilota nie da im rady. Ella zauważa wyjście. Cała trójka wyrywa się napastnikom i ucieka. Kalmary podążają w ślad za nimi. W tym samym czasie Ricky i Anabel próbują pomóc Alfie odzyskać pewność siebie i orientację w terenie. Ryba-pilot próbuje się skupić, gdy nagle słyszy Alberta. Wypływając mu na spotkanie, zderza się z nim głową, zaś Ella cieszy się, że jej przyjaciele żyją. Rekin natychmiast ostrzega ich przed nadpływąjacymi kalmarami. Cała szóstka próbuje uciec przed napastnikami. Albert pomaga Alfie odzyskać pewność siebie, dzięki czemu ten wyprowadza przyjaciół z kłopotów poprzez tunel, o który kalmary się rozbijają. Gdy tylko wszyscy są już bezpieczni, Ricky dociekliwie pyta Alfę, gdzie pływa każdej nocy. Ella popycha go i upomina, po czym zadaje to samo pytanie, tyle, że o wiele grzeczniej. Ryba-pilot zgadza się, mówiąc, że po tym co przeszli, zasłużyli na to. Po tym zaprowadzą wszystkich do małej jaskini, gdzie pokazuje zrobioną przez siebie figurkę z muszelek, czyli podarek dla Alberta na rocznicę swojej znajomości z nim. Figo dziwi się prezentowi, a reszta śmieje się z niego. Ricky zaczepia Ellę, że czasem warto wtykać nos w nieswoje sprawy, za to tamtą odparowuje, że tylko udało mu się zepsuć Alfie niespodziankę. Albert proponuje wracać na rafę. Ryba-przewodnik żartuje, że ich poprowadzi, o ile za nim nadążą, a cała reszta się śmieje.

Galeria

Tajemnica Alfy

Błędy

  • W pewnym momencie Shelly mówiła głosem Sammy'ego.