FANDOM

Szefu bohater (z fr. Big Boss ce héros)- pięćdziesiąty pierwszy odcinek pierwszego sezonu i serialu.

Opis

Szefowi śni się "koszmar". Zaczyna głośno krzyczeć, a jego pomocnicy natychmiast przypływają. Ich zwierzchnik, nie chcąc przyznać się do strachu, tłumaczy im, że to były tylko ćwiczenie i, że mogą wracać do siebie. Jednakże oni słuchają go dopiero za drugim razem. Gdy odpływają, Szefu uświadamia sobie, że nigdy nie zdobędzie laguny. Następnego dnia każe swoim podwładnym zbierać się, ponieważ wynoszą się z wraku. Nieopodal przepływa Brzydal i słyszy, jak Marco, Filip i Jacks lamentują, że będą tęsknić za swoim domem i, jak Szefu zwymyśla ich oraz zapewnia, że znajdą sobie lepszą miejscówkę i przejmą inną rafę. Zadowolony Brzydal płynie do wioski i ogłasza, że ich wróg się wyprowadza. Czwórka przyjaciół zastanawia się nad tą kwestią czy to nie kolejny podstęp. Ricky proponuje to sprawdzić. Płyną zatem do wraku i tam spostrzegają, że rzeczywiście, Szefu się wyprowadził. Postanawiają przerobić wrak na nowy plac zabaw, którym nie będą musieli dzielić się ze skorpenami. Tymczasem konik morski, razem ze swoimi sługami, szuka nowego domu. Nagle spotykają dwie barakudy, które chcą ich zjeść. Szefu proponuje im układ: zaprowadzi je do laguny pełnej ryb i żółwi, a one dadzą im żyć; natomiast, jeśli kłamie, pozwoli im zjeść swoje sługi. Barakudy niechętnie przystają. Tymczasem czwórka przyjaciół bawi się na wraku w chowanego. Ella szuka i znajduje Figo, który denerwuje się, że znów będzie liczyć. Nagle przypływają skorpeny i krzyczą, że to ich teren. Ricky odpiera, że byli tu pierwsi, po czym zostaje porażony prądem przez Zalotkę. Wszyscy, prócz Anabel, chcą się bić. Nagle ośmiorniczka wyskakuje z kryjówki i śmieje się, że wygrała, bo nikt jej nie znalazł, po czym przypomina reszcie dawną grę z perłą i deską. Ricky domyśla się, jak mogą zadecydować, kto będzie miał wrak. Za ten czas Szefu prowadzi barakudy do laguny. Jacks wyjawia mu, że drapieżniki chcą ich oszukać: zaraz po przybyciu na obiecaną rafę zamierzają ich zjeść, zaś wioska będzie należeć do nich. Konik morski nie może na to pozwolić, gdyż ta laguna jest jego własnością i oznajmia, że płyną do wraku; zaś barakudom tłumaczy, że to skrót. Tymczasem dzieci grają we wrzucanie perły do dziurki w desce. Bąbel oświadcza, że, jeżeli trafi, ten teren należy do nich. W rzucie przeszkadza mu Figo, który zauważa, że Szefu wraca. Wszyscy zgodnie decydują się posprzątać, zanim właściciel wraku wróci. Jednakże, gdy tylko próbują przenieść deskę, Anabel i Ella, przypadkowo, uderzają w klatkę, przez co dzieci są uwięzione. Kiedy barakudy widzą, gdzie prowadzi ich Szefu, chcą go zjeśc. Ten próbuje się bronić, że w środku jest mnóstwo ryb. Drapieżników to nie przekonuje. Wierzą mu tylko wtedy, gdy słyszą hałas na wraku. Natychmiast tam płyną. Dzieci próbują otworzyć klatkę, ale bezskutecznie, na szczęście, bo barakudy wpływają do pomieszczenia. Gdy Szefu to widzi, chce uciekać, ale mureny pytają, co w takim razie stanie się z dziećmi. Ten z początku woli uciec, ale, gdy uświadamia sobie, że może zostać bohaterem, zgadza się i płynie sprowadzić pomoc z wioski. Drapieżniki próbują zniszczyć klatkę, ale nie odnosi to większych skutków. Tymczasem konik morski prosi mieszkańców laguny o pomoc i mówi, co grozi dzieciom. Ricky, Ella, Anabel i Figo stają na środku klatki, a skorpeny wytwarzają prąd i dotykają prętów. Barakudy zostają pokonane, a więzienie otwarte. Filip, Marco i Jacks nie chcą wypuścić dzieci, gdyż to Szefu miał ich uratować. Nagle przypływa konik morski i odgraża się uciekającym drapieżnikom. Sammy dziękuje mu za uratowanie maluchów, a Shelly dodaje, że może odwiedzaćich lagunę, kiedy tylko zechce. Ricky i Ella zaraz wtrącają, że Szefu niczego nie zrobił, gdyż sami się uratowali, a Figo dokłada, że jego słudzy nie chcieli ich wypuścić z wraku. Konik morski szuka wsparcia u skorpenów, ale te nazywają go kłamcą. Gdy mieszkańcy rafy odpływają, Ella dziękuje Zalotce, a ta odpiera, że i tak nie są przyjaciółmi i, razem ze Zgrywusem i Bąblem, odpływa. Tymczasem Filip i Marco pytają, gdzie będą mieszkać, a Szefu odpowiada, że zostają na wraku, a laguna niedługo będzie ich.

Ciekawostki

  • To drugi odcinek z wyrazem "bohater" w tytule.
  • Jest to pierwszy z dwóch odcinków "wspominkowych" sezonu - dotyczy on Szefa.
    • Jego koszmary, jak i wspomnienia innych postaci, to tak naprawdę sytuacje z poprzednich odcinków.
  • Kłótnia o wrak statku pomiędzy kwartetem protagonistów a trio szkolnych antagonistów przypominać może sytuację polityczną w Europie po zakończeniu II Wojny Światowej (kto weźmie więcej).

Galeria

Szefu bohater