FANDOM

Sammy- przywódca wioski. Mąż Shelly i dziadek Elli.

Wygląd

Sammy jest żółwiem wielkich rozmiarów o jasnozielonej skórze, ciemniejszej na czubku głowy i końcach płetw. Jego oczy są jasnonieieskie. Na ciemnozielonej skorupie ma namalowaną pacyfkę- pamiątkę po spotkaniu z hipisami, zobrazowanemu w filmie Żółwik Sammy.

Charakter

Sammy jest inteligentny, mądry, zasadniczy i chętny do pomocy. Szczególną troską darzy swoją wnuczkę, Ellę, którą on i Shelly kochają ponad życie. Pomimo, że wymaga przetrzegania zasad, sam nie stosuje się do tej, która traktuje o niepodjadaniu między posiłkami. Lubi się bawić, ale uważa, że ważniejsza jest praca.

Idealna rafa

W odcinku Ocean idealny Ella przypadkowo dostaje się na Idealną rafę przez pewien portal. Tamtejszy Sammy nie wydaje się przeciwieństwem swojego odpowiednika, choć gdyby się uprzeć, można zauważyć, że jest od niego nieco bardziej wyluzowany. 

Relacje

Z Shelly

Jego żona jest dla niego wszystkim, przepłynął dla niej prawie cały świat. Bardzo się o nią troszczy. Boi się, że Shelly odkryje, że podjada między posiłkami.

Z Ellą

Jest jego wnuczką, kocha ją ponad życie. On i Shelly otaczają ją szczególną opieką, jest ich oczkiem w głowie. Uważa, że jest bardzo podobna do swojej matki.

Z Ray'em

Jest jego najlepszym przyjacielem. Wie, że zawsze może na niego liczyć.

Z Ritą

Nie łączy ich jakaś szczególna relacja, choć w odcinku Ray- bohater pociesza ją, że Ray wróci.

Z Ricky'm

Traktuje go prawie jak własnego wnuka. Ma dość specyficzne podejście do spontanicznej odwagi żółwika, ale robi to tylko dla jego dobra.

Z Panem Lucjuszem

Ma do niego wielkie zaufanie i szacunek.

Ciekawostki

  • W tytule serialu znajduje się jego imię, jest on bohaterem tytułowym, ale nie głównym (podobny przypadek obserwujemy w epopei narodowej pt. Pan Tadeusz). Tytuł raczej pełnił funkcję zachowania ciągu serii.

Galeria

Sammy