FANDOM

Rywal (z fr. Le Rival)- trzynasty odcinek pierwszego sezonu i serialu.

Opis

Ricky i Ella wypływają poza rafę. Żółwinka pyta go, dokąd ją zabiera. Z kolei on zapewnia, że to blisko laguny i, jakby co, to ją obroni. Dopływają na miejsce, a Ricky pokazuje Elli rosnące tam kwiatki. Żółwinka pyta czy to po to tu przypłynęli, a on przyznaje, że tak właściwie, to chciał z nią spędzić trochę czasu sam na sam, aby jej coś powiedzieć. Po tym oboje zbliżają się do siebie, niestety, żółwik nie wyznaje Elli uczucia, którym ją darzy, gdyż przypływają Figo i Anabel. Żółwinka pyta, co takiego chciał jej powiedzieć, a on, zrezygnowany, odpowiada, że nic. Kiedy zbierają się do odpłynięcia, płetwę Elli owija wodorost. Ricky zaczyna go ciągnąć, ale to nie działa. On sam zapewnia, że roślina powinna pęknąć, gdy tak ciągnie. Nagle słyszą, jak ktoś mówi, że on się tym zajmie. Okazuje się, że jest to inny żółwik, który odpycha Ricky'ego i mruga do Elli. Po tym łaskocze wodorost, który nagle puszcza płetwę żółwinki. Dziewczynka dziękuje mu za pomoc, a ten skromnie pyta czy może obejrzeć jej płetwę. Wszystko widzi Ricky, którego bierze zazdrość. Przybysz przedstawia się, że ma na imię Robert, Ella również informuje go o swojej tożsamości. Szary żółwik, widząc, że ma kolejnego konkurenta do swojej "dziewczyny" próbuje jakoś upokorzyć rywala mówiąc, że wystarczyło tylko połaskotać wodorost. Ten, jednakże, gasi go pytając, dlaczego tego nie zrobił. W lagunie, Robert opowiada, że gdy zobaczył uwięzioną Ellę, przypomniało mu się, jak kiedyś uratował pewną płaszczkę, która utknęła w starym wraku pilnowanym przez wiele rekinów. Anabel jest zaskoczona, że się nie bał, a Robert oznajmia, że trzeba umieć panować nad swoim strachem. Słyszący wszystko Ricky, tylko przewraca oczami. Nagle "podróżnik" podnosi z dna jeden z dobrze znanych kwiatków i wręczając go Elli, oznajmia, że w Morzu Sargassowym rosną takie same, tylko bardziej niebieskie, ale te pasują do jej oczu. Wkurzony Ricky pyta, co takiego go tu sprowadza, a ten odpiera, że lubi pływać po morzach. Figo dziwi się, że jest taki młody i samodzielnie zwiedza świat. Robert mówi, że to, iż jest sam, to przez jego rodzinę, po czym usprawiedliwia się, że woli o tym nie mówić, gdyż "to takie trudne". Reszta domyśla się, co miał na myśli. Ella oznajmia mu, że, jak chce, to może zamieszkać z nimi w lagunie. Roberta podnosi to na duchu i już chce chwycić swoją wybrankę za płetwę, gdy ubiega go Ricky i bierze ją na stronę. Żółwinka chce wiedzieć, co się z nim dzieje, a ten odpowiada pytając czy nie widzi, że "podróżnik" opowiada te swoje historie, aby się popisać. Po tym oboje patrzą na Roberta, który nagle puszcza oko do Elli; złości to Ricky'ego. Żółwinka zauważa reakcję przyjaciela i zaczyna śmiać się, że jest zazdrosny. Żółwik wyśmiewa ją i tłumaczy, że dziwi go tylko, jak szybko dała się nabrać "podróżnikowi". Dziewczynka wzbrania się, że Robert jest bardzo miły i, jak na swój wiek wie bardzo dużo o świecie, tymczasem on reaguje, jak małe dziecko. Ricky z niedowierzaniem powtarza jej ostatnie słowa. Ella zwraca się do nowego przyjaciela z prośbą, aby popłynął z nią, gdyż chce mu przedstawić Sammy'ego. Ten z chęcią przyjmuje propozycję. Szary żółwik retorycznie pyta czy "ta tępa ostryga myśli, że będzie tutaj gwiazdą", po czym wyobraża sobie, że Robert zajmuje jego miejsce. Po tym prosi Anabel i Figo o pomoc i dyskrecję. Po tym, Ricky zaczaja się na rywala, który w tym czasie rozmawia z Sammy'm. Gdy przywódca wioski odpływa, szary żółwik wygarnia "podróżnikowi", że on przejrzał jego zamiary. Robert nie rozumie, o czym on mówi, a ten prostuje, iż wie, że wymyśla historie, aby zrobić wrażenie na Elli i sam zamierza to udowodnić. Czerwonego żółwika zaczyna to intrygować, zwłaszcza, gdy Ricky rzuca mu wyzwanie. "Podróżnik" z pewnością siebie odpowiada, że z nim może codziennie konkurować i mówi, że w morzu Północnym małe żółwie zawsze ze sobą rywalizują. Szary żółwik przytacza, że spotykają się poza laguną, Robert się miesza, a ten widząc jego reakcję, kąśliwie pyta czy się boi. "Podróżnik" odpowiada, że przeżył wiele przygód i podczas żadnej się nie bał. Ricky mówi, że to świetnie, po czym oboje żegnają się patrząc na siebie wyzywająco. Tymczasem Ella pływa po placu zabaw. Obserwujący ją Figo zastanawia się, jak ma ją zatrzymać. Nagle oboje wpadają na siebie przypadkiem. Ryba-motyl proponuje jej zabawę w kota i rybkę, ale ta odmawia mówiąć, że szuka Roberta i Ricky'ego, po czym pyta czy nie widział ich przypadkiem. Figo odpowiada przecząco i pokazuje Elli, jak dotyka czubka nosa tylną płetwą, ale nie za bardzo mu to wychodzi. W tym samym czasie chłopcy chcą rozstrzygnąć, kto z nich jest najszybszy. Anabel odlicza, po czym oboje startują. Oboje idą łeb w łeb, na oko Ricky wygrywa o włos, ale ośmiorniczka nie może rozstrzygnąć wyścigu, gdyż na niego nie patrzyła, tylko zachwycała się meduzami. Rywale postanawiają wymyślić inną konkurencję. Tymczasem Ella, znudzona popisami Figo, mówi mu, że musi poszukać chłopców. Ryba-motyl chce pokazać jej, jak klaszcze płetwami, ale wychodzi mu to tak, jak dotknięcie tylną płetwą czubka nosa. Żółwinka znów próbuje się wykręcić, ale Figo zatrzymuje ją demonstrując, jak rysuje w wodzie ósemki. W tym samym czasie Ricky i Robert biorą udział w kolejnej konkurencji, jaką jest rzucenie koralowca w tarczę, którą okazuje się być płaszczka. Szary żółwik ciska swoim koralowcem bardzo blisko środka, a gdy to samo czyni jego rywal, okazuje się, że rzucili tak samo dobrze. Po tym płaszczka odpływa. Chłopcy muszą zacząć od początku. Robert proponuje jeszcze jedną konkurencję, a Ricky przystaje. Gdy widzi klatkę na homary, oznajmia, że wejdą do niej i ten, który pierwszy wypłynie, jest gorszy, jego rywal zgadza się. Tymczasem Ella ma dosyć wygłupów Figo i każe mu powiedzieć, o co chodzi. Ten zaczyna się wykręca, że nie czuje się zbyt dobrze, bo chyba zrobił za dużo ósemek. Żółwinka traci cierpliwość i przyciska go, aby odpowiedział jej na poprzednie pytanie. W tym samym czasie chłopcy siedzą w klatce na homary, w pewnym momencie Ricky pyta Roberta czy ma już dosyć, z kolei ten przeczy. Klatka lekko drga, a obydwa żółwiki podpływają do środka, po czym "podróżnik" wypływa. Jego rywal śmieje się, że wygrał. Nagle przypływa Ella, która beszta ich, mówiąc, że wiedziała, że nie można ich razem zostawić, po czym pyta przyjaciela, co jeszcze robi w klatce. Ten chce wypłynąć, ale pomieszczenie się zamyka i "odjeżdża". Anabel próbuje otworzyć drzwiczki, ale są za ciężkie. Ricky pyta Roberta czy ma jakiś pomysł, ale ten przeczy. Szary żółwik wymyśla, jak mogą go wydostać. Zaczepiają wodorosty o koralowce na grzbiecie płaszczki, która robiła za tarczę, po czym czerwony żółwik płoszy ją. Niestety, wodorosty się urywają. Wszyscy zaczynają ciągnąc za drzwiczki, udaje im się je otworzyć na taką szerokość, aby Ricky wypłynął. Gdy to czyni, dziękuje przyjaciołom za ratunek, a Robert nieskromnie mówi, że to oczywiste, że bez niego skończyłby na czyimś talerzu. Nagle "podróżnik" słyszy głos swojej mamy, która upomina go, że nie wolno mu tak daleko odpływać. Po tym przypływa Sammy i wyjaśnia dzieciom, że był nieco zaskoczony, że Robert pływa sam po morzach, dlatego poszukał jego rodziców. Ricky szepcze do Elli, że mówił jej, że czerwony żółwik wcale nie jest tym, kogo udawał. Z kolei żółwinka pyta tamtego, dlaczego ich okłamał, "podróżnik" przeprasza i wyjaśnia, że nie chciał, aby uważali go za malucha, który musi pływać za rodzicami. Jego tata dziękuje Sammy'emu, po czym prosi syna, bo pożegnał się z przyjaciółmi. Robert wykonuje polecenie i mówi, że miło było spędzić z nimi trochę czasu. Ricky żartuje, żeby przestał, bo jeszcze się rozpłacze, jak mała kijanka, a gdy czerwony żółwik odpływa z rodzicami, woła, żeby odwiedził ich, gdy zostanie wielkim podróżnikiem. Robert obiecuje. W lagunie, Ricky przynosi kwiatki i znów próbuje powiedzieć Elli o swoim uczuciu, ale, gdy ta pyta, o czym chciał z nią rozmawiać rano, ten miesza się i odpowiada, że o niczym. Po tym żółwinka mówi, że są przyjaciółmi już tak długo, iż powinien wiedzieć, że nie lubi pomarańczowego. W tym momencie przypływają Anabel i Figo i śmieją się z tego, a gdy Ella do nich dołącza, Ricky podziela ich reakcję i podrzuca kwiaty.

Cytaty

  • (Ella się śmieje, że Ricky jest zazdrosny) Ricky: Ja zazdrosny?! (śmieje się) Zwariowałaś? Tylko dziwi mnie, jak szybko dałaś mu się nabrać: haczyk, żyłka i spławik!
  • Ricky: (retorycznie o Robercie) Czy ta tępa ostryga myśli, że będzie tutaj gwiazdą?!
  • Ricky: (do Roberta) Precyzja i siła! Tym razem wygram z płetwą w uchu!
  • (Ricky i Robert siedzą w klatce na homary) Ricky: No i jak? Masz już dosyć (sarkastycznie) panie podróżniku?!
  • Ella: Wiedziałam, że nie można was razem zostawić! Ricky, co ty tam jeszcze robisz?!

​Galeria

Rywal

Aluzje

  • W polskiej wersji językowej Figo pyta Ellę o zabawę w "kota i rybkę", co jest oczywiście odniesieniem do zabawy w "kota i myszkę".