FANDOM

Ricky zdrajca (z fr. La trahison de Ricky)- dwudziesty drugi odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Opis

Czwórka przyjaciół z niepokojem obserwuje wrak Szefa, wychodzą z niego dziwne światła. Ricky chce płynąć sprawdzić, co się tam dzieje, ale reszta woli zawiadomić o tym Sammy'ego. Gdy opowiadają przywódcy wioski o swoim odkryciu, Ricky wtrąca, że nie mają więcej informacji, bo jego przyjaciele się przestraszyli. Sammy oświadcza, że dobrze zrobili, że nie popłynęli na wrak. Żółwik i tak trwa przy swoim. Podczas zabawy chce popłynąć do domu Szefa, aby przekonać się, co knuje tym razem. Ella i reszta znowu mu tego odradzają, ale on uważa, że się boją i decyduje się sam poszpiegować wroga. Gdy płynie na wrak, spotyka skorpeny i pyta czy to prawda, że często pływają do Szefa. Zalotka przytakuje, a Ricky wyjawia, że im zazdrości, ponieważ mogą "się wyrwać od tych nudziarzy". Zgrywus i Bąbel prawie się wygadują odnośnie nowej broni Szefa, ale żółwik, widząc złość przywódczyni skorpen, zapewnia, że nikomu o tym nie powie i oznajmia, że chciałby być jednym z nich. Zalotka pyta czy chce powiedzieć, że zdradzi przyjaciół, a Ricky przytakuje. Na wraku przywódczyni skorpen przekazuje Szefowi, że żółwik chce do nich dołączyć. Konik morski nie uważa, że ten może mu się przydać. Ricky argumentuje, że jest szybki, silny, sprytny i silny, Szefu dodaje, że również dość niemądry, aby mu przerywać. Żółwik prosi o szansę i oznajmia, że zrobi dla niego wszystko. Antagonista z entuzjazmem powtarza jego ostatnie słowa i mówi mu, co ma zrobić. Ricky przypływa do Sammy'ego i informuje, że Szefu chce pogadać na neutralnych wodach. Żółw, jednakże woli płynąć prosto do wraku i wygarnąć konikowi morskiemu, aby się do niego nie zbliżał. Wszystko widzą zarówno Ella, Anabel i Figo, jak, i Zalotka, Zgrywus, i Bąbel. Obydwie trójki płyną zobaczyć, jak potoczą się dalsze losy. Sammy zostaje złapany w pułapkę. Ricky mówi, że przecież miał tylko zorganizować spotkanie, a Szefu każe mu się zdecydować czy jest po jego stronie, czy Sammy'ego. Żółwik wybiera pierwszą opcję. Tymczasem Filip przyłapuje Ellę, Anabel i Figo, na szczęście, mu uciekają. Szefu każe mu ich zostawić, bo to tylko dzieciaki. Konik morski decyduje się pokazać swojemu nowemu pomocnikowi swoją tajną broń. Okazują się nią płaszczki, których prąd był światłem, które zaobserwowała czwórka przyjaciół na "przeszpiegach". Ricky spostrzega, że Szefu kontroluje płaszczki za pomocą ich jaj. Konik morski każe związać Sammy'ego wodorostami i otacza go płaszczkami. Tymczasem Ella, Anabel i Figo sprowadzają pomoc. Wszyscy podpływają do swojego przywódcy i uwalniają go, ale kiedy on krzyczy, że to pułapka, jest już za późno. Sammy mówi dzieciom, żeby uciekały. Niestety, drogę zagradza im płaszczka. Przywódca wioski poświęca się i zostaje porażony. Prądem obrywa także Albert. Sammy ogłasza, że się poddają, a Szefu się śmieje, że nareszcie rafa jest jego. Wjeżdża do laguny i każe się innym pokłonić. Ricky zauważa przyjaciół i do nich płynie. Ella robi mu wyrzuty, że ich zdradził. Żółwik broni się, że chciał tylko udawać wspólnika Szefa, aby zobaczyć, co knuje, ale to się wymknęło spod kontroli. Po tym mówi, że wie, jak konik morski kontroluje płaszczki. Przypływa do Marco i oświadcza, że ma go zmienić, a on może popłynąć do spiżarni. Murena nabiera się i odpływa, a Ricky woła przyjaciół. Marco przypływa do Szefa i pyta, gdzie jest ich spiżarnia. Konik morski chce wiedzieć, kto pilnuje jaj płaszczek, a murena mówi, że Ricky. Nowy szef rafy natychmiast płynie do swojego wraku. Tam czwórka przyjaciół przenosi jajka za pomocą liścia. Gdy przypływa Szefu, Ella, Anabel i Figo złoszczą się na Ricky'ego, że chciał ich wydać. Konik morski jest z tego bardzo zadowolony. Trójka dzieci zaczyna uciekać, ale mureny łapią je. Szefu każe płaszczkom porazić je prądem, ale Ricky je przekonuje, aby nie słuchały go. Konik morski każe swoim pomagierom atakować jajka płaszczek. Okazuje się, jednak, że gdzieś zniknęły, przez co trójka antagonistów się wycofuje. Tymczasem Ricky pokazuje przyjaciołom, że ukrył jajka w beczce. Po czym uwalnia mieszkańców wioski spod jarzma płaszczek, mówiąc, że ich potomstwo jest bezpieczne. Gdy wszyscy widzą uciekającego Szefa, radzą mu schować się w muszli, która była pułapką na Sammy'ego. Ten bez namysłu tam wpływa, a mureny zostają otoczone przez żądne zemsty płaszczki. Przywódca wioski uspokaja je mówiąc, że wie, jak Filip i Marco mogą zrekompensować wyrządzone szkody. Na rafie wszyscy dziękują Ricky'emu za ratunek. Z kolei żółwik przeprasza za nieostrożność. Reszta mu wybacza, a Sammy wtrąca, że najważniejsze, że ich przyjaciółki ocaliły swoje potomstwo. Ella, widząc mureny opiekujące się jajkami płaszczek, mówi, że szkoda, że nie ma tu Szefa, gdyż byłby świetną opiekunką. Tymczasem konik morski dalej siedzi zamknięty w muszli i woła, aby ktoś ją otworzył, ale nikt go nie słyszy.

Cytaty

  • Ricky: (do Elli) Czekaj, wyjaśnię ci. Ella: Masz trzy sekundy, potem zedrę z ciebie skorupę!

Galeria

Ricky zdrajca

Aluzje

  • Gdy Szefu wjeżdża do laguny, jest połączeniem starożytnego Rzymianina i Greka. Rzymianina, bo jedzie w rydwanie, Greka, bo ma na głowie wieniec laurowy.