FANDOM

Rów bez dna (z fr. La faille sans fond)- trzydziesty dziewiąty odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Fabuła

Szefu smacznie śpi, gdy nagle przypływa Wielki Kalmar i przerywa mu spoczynek. Konik morski zaczyna wzywać swoje mureny. Oboje boją się mu pomóc i argumentują to, że dopiero jedli i nie dadzą rady uciec Kalmarowi. Szefu każe im sprowadzić pomoc. Mureny proszą o to Sammy'ego. Ray się nie zgadza ze względu na wybryki konika morskiego, ale jego najlepszy przyjaciel uświadamia mu, że nawet wrogom czasem trzeba pomóc. Oboje płyną do wraku. Wszystkiemu przygląda się główna czwórka, która jest ciekawa widoku Wielkiego Kalmara atakującego dom Szefa. Elli coś nie gra, co argumentuje przytaczając ostatnia lekcję o kalmarach, na której Pan Lucjusz mówił, że one nie atakują same, chyba, że ktoś je sprowokuje. Ricky odpiera, że na pewno dowiedzą się tego na miejscu, po czym płyną do wraku, gdzie Sammy i Ray starają się odwrócić uwagę Kalmara od Szefa. Niestety, jest to bezskuteczne, więc przywódca wioski decyduje się na bardziej ryzykowne metody, mianowicie dziubie Kalmara w oko. Ten momentalnie się odrywa od wraku i zaczyna go gonić. Sammy chowa się w szczelinie Rowu bez Dna, a gdy napastnik w nią uderza, schodzi lawina kamieni. Kalmar odpływa. Ray chce odsunąć kamienie, ale jest to zbyt ryzykowne, gdyż może złamać Sammy'emu płetwę.Ricky, Anabel i Figo próbują się przecisnąć między odłamkami, ale nie odnosi to większych skutków. Ella mówi, że potrzebują kogoś chudego i małego, żeby wszedł do jej dziadka i pomógł mu się wydostać. Wybór pada na Szefa, który zastanawia się, czemu miałby ratować Sammy'ego, a Ella argumentuje, że przed chwilą uratował mu życie. Konik morski uważa, że musi to przemyśleć, a Ray pyta czy to dlatego, że się boi. Szefu krzyczy, że nie i mówi, że jak uratuje Sammy'ego, muszą go ogłosić przywódcą laguny. Ray'a denerwuje jego tupet, ale Ella mówi, że nie mają wyjścia i się zgadza. Szefu mówi, że potrzebuje kilku pochodni. Gdy wszyscy są gotowi do drogi i czekają przed wrakiem statku, konik morski bierze ze swojego kufra perłę i chowa ją do "plecaka". Po tym wypływa do reszty i mówi, żeby trzymali się zaraz obok niego, aby, w razie czego, mógł ich ochronić. Po chwili wszyscy wyruszają, ale, że reszcie wydaje się dziwne żądanie Szefa, odstają od niego. Konik morski krzyczy na nich, że kazał im trzymać się blisko niego. Ricky ośmiela się zapytać czy Szefu się boi ciemności, ale ten go wyśmiewa i ponawia swój nakaz. Gdy reszta go wykonuje, Anabel "przypadkowo" wytrąca mu z płetwy pochodnię. Konik morski zaczyna ją zwymyślać i nie zauważa, że jego towarzysze chowają się. Zaczyna krzyczeć, aby go nie zostawiali. Po tym ci przyciskają go, aby powiedział im prawdę. Szefu przyznaje się do swojego lęku, po czym przypadkowo wygaduje, że zabrał coś Wielkiemu Kalmarowi. Widząc po sobie spojrzenia towaryszy wyprawy, wyznaje, że jakiś czas temu Marco i Filip zauważyli u głowonoga perłę świecącą w ciemności. Znając słabość swojego zwierzchnika, zabrali ją kalmarowi i podarowali jemu. Anabel pyta czy jego perła służy mu jako amulet bezpieczeństwa, ale ten prostuje, że jest jego światełkiem. Ray złości się, że Sammy jest w potrzasku przez Szefa, ale ten bagatelizuje, że to nie jego wina, że Wielki Kalmar nie lubi się dzielić i odpływa. Żółw chce mu przyganić, ale Ricky uspokaja go, że, aby konik morski im pomógł, muszą pomóc mu pozbyć się jego lęku. Cała piątka decyduje się nauczyć Szefa rymowanki. Ten śmieje się z tego pomysłu, ale, pod groźbą zgaszenia pochodni, zagadza się. Gdy zna słowa, przypływa Wielki Kalmar. Ray deklaruje, że się nim zajmie, a reszta ma płynąć do Sammy'ego. Szefu bez trudu przepływa przez otwór, a gdy znajduje przywódcę wioski, daje mu perłę, aby mu nią poświecił, a sam uwalnia jego płetwę spod kamieni. Gdy żółw jest wolny, Ella prosi Szefa, by oddał kalmarowi jego własność, a Anabel dodaje, że, gdy będzie się bał, wystarczy, że zaśpiewa rymowankę Ricky'ego. Konik morski zrzuca perłę do Rowu bez dna, a kalmar po nią płynie. Na rafie Sammy opowiada innym o przygodzie, a reszta jest wdzięczna Szefowi za pomoc. Pławikonik pyta Ray'a, kiedy ogłoszą, że został nowym przywódcą rafy, a ten odpiera, iż zaraz po tym, jak powie, że boi się ciemności. Konik morski proponuje zapomnieć o wszystkim, a dziadek Ricky'ego mówi, że już zapomniał, po czym Szefu odpływa. Sammy jeszcze raz dziękuje, ale niedoszły wódz krzyczy: "Zostawcie mnie!", przywódca wioski się dziwi, a reszta śmieje.

Galeria

Rów bez dna (odcinek)