FANDOM

Podzielona rafa (z fr. Un récif divisé)- czterdziesty czwarty odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Opis

Ella i Figo bawią się w berka. Po chwili dołączają do nich Anabel i Ricky. Nagle żółwiki zauważają małego rekinka. Ricky, próbując go oswoić, wskakuje na niego i przypadkowo zabiera Ellę. Przepływają tak przez całą wioskę, po czym zatrzymują się na placu zabaw. Po chwili przypływa do nich Ray i mówi, że to było niesamowite i pyta czy widzieli minę Pana Lucjusza, gdy mu przemknęli po wąsach, po czym cała trójka wybucha homerycznym śmiechem. Nagle na plac zabaw dociera Sammy i pyta Elli i Ricky'ego czy nic im nie jest, a jego przyjaciel radzi mu wyluzować, bo "te dzieciaki są niezniszczalne". Ten jednakże dalej trwa przy swoim i mówi, że gdyby Ray lepiej wychował Ricky'ego, ten nie wciągałby jego wnuczki do niebezpiecznych zabaw. Natomiast jego rozmówca oświadcza, że zapomniał, że Ella to "panna idealna". Żółwinka proponuje Ricky'emu, aby popłynęli się pobawić gdzieś indziej. Jednakże zatrzymuje ich Ray i mówi, że jego wnuk może zatrzymać rekinka, po czym zabrania mu się spotykać z Ellą, której Sammy daje ten sam zakaz. Dzieci nie są z tego zadowolone, ale muszą się podporządkować woli dziadków. Ray pociesza wnuka, że będą się świetnie bawić z rekinkiem. Dziewczynka żali się Shelly, że już nigdy nie będzie mogła bawić się z Ricky'm, z kolei ta pociesza ją, że Sammy na pewno niedługo o tym zapomni. Następnego dnia, gdy Ella się budzi i wypływa z domu, zauważa, że dziadek Ricky'ego, ustawia muszle w linii prostej. Żółwinka woła dziadka i babcię. Ray bierze się za wytłumaczenie swojego pomysłu. Oświadcza, że jedna połowa jest jego, tam można robić, co się komu podoba; natomiast druga część należy do Sammy'ego, gdzie wszyscy są mądrzy i rozsądni. Skorpeny są kontente, że nareszcie będzie można robić, co się chce, a Zgrywus drwi z Pana Lucjusza, że nie będzie szkoły i pokazuje mu język. Ray prostuje, że szkoła jest ważna i nadal obowiązuje. Skorpen pokornieje i grzecznie żegna się z nauczycielem. Alfa uspokaja Sammy'ego, że on i Albert zostają po jego stronie, jednakże rekin woli się bawić. Gdy wszyscy dobierają sobie swoją część rafy, Figo i Anabel, jako łącznicy między Ricky'm a Ellą, organizują dla swoich przyjaciół "tajne spotkanie". W przeciągu czasu, okazuje się, że podział rafy nie był dobrym pomysłem, gdyż jest ciężej pracować, gdy jest tylko połowa sił. Tymczasem Ella i Anabel przypływają na plac zabaw, zaraz po tym dopływają do nich Ricky i Figo z Nikusiem (tym małym rekinkiem), który zaraz wyrywa się swojemu właścicielowi i przytula się do Elli. Żółwik z ochotą przekracza tę "głupią granicę", ale Figo się waha. Żółwinka przypomina swojemu przyjacielowi, że ta granica była pomysłem jego dziadka. Nagle rekinek zaczyna płakać. Ella mówi, że on potrzebuje mamy i trzeba go wypuścić. Ricky docina jej, że zaczyna mówić, jak jej dziadek. Z kolei ta nie pozostaje mu dłużna. Oboje się sprzeczają i każde odpływa w swoją stronę. Następnego dnia w szkole Pan Lucjusz połowę klasy uczy i mówi, że jutro zrobi im sprawdzian, a z drugą połową uczniów bawi się w "czerwone i zielone światło". Gdy lekcje się kończą, Ricky i Ella odpływają nawet na siebie nie patrząc. Po południu Ray urządza imprezę, a żółwik bawi się z rekinkiem, mimo to, zaczyna mu brakować przyjaciółki. Zabawa trwa aż do późna w nocy i jest tak głośna, że uczące się do sprawdzianu Ella i Anabel nie mogą się skupić na nauce i nie słyszą się nawzajem. Żółwinka krzyczy do sąsiadów, by byli ciszej, ale nikt jej nie słyszy. Dziewczynki postanawiają odpłynąć trochę dalej. Nagle słyszą, jak ktoś płacze i płyną na plac zabaw, skąd dobiega dźwięk. Tymczasem Ricky zauważa brak Nikusia i razem z Figo płynie go poszukać. Dopływają na plac zabaw i spostrzegają, że rekinkiem zajmują się Ella i Anabel, które wyjaśniają chłopcom, że Nikuś potrzebuje mamy. Ricky dostrzega, że jego mały podopieczny nie powinien przebywać w lagunie i przyznaje żółwince, że miała rację, po czym się przepraszają. Nagle przypływa Albert i wyjaśnia, że słyszał płacz małego rekinka, po czym wyjaśnia, że to normalne u rekinów. Wtem do laguny dostaje się pani-rekin. Sammy każe się chować, ale Ray rozkazuje robić hałas, by przestraszyć napastnika. Ella mówi im, że to mama Nikusia i przypłynęła po swoje dziecko. Albert deklaruje, że z nią porozmawia, ale mu to nie wychodzi, gdyż ta na niego wrzeszczy, czym go wystrasza. Żółwinka wpada na pomysł, ale potrzebuje do tego "jakiegoś łobuziaka". Ricky deklaruje, że jest do usług. Ray się zgadza, ale prosi wnuka, aby uważał. Po tym Ella mówi, że trzeba zabrać mamę Nikusia poza rafę. Żółwik przywołuje rekinka i wypływa z nim poza lagunę, a pani-rekin płynie za nimi. Wnuczka Sammy'ego tłumaczy mamie-rekin, że tylko zajęli się jej dzieckiem, ta na nią wrzeszczy, ale Nikuś bierze swoich przyjaciół w obronę. Jego mama łagodnieje i odpływa razem z synem. Ray i Sammy chwalą swoje wnuki za świetny plan i jego znakomite wykonanie, po czym dochodzą do wniosku, że na pewno znów znajdą sposób, aby współpracować. Po tym dziadek Ricky'ego proponuje, żeby wrócić z powrotem do laguny i usunąć tę "głupią granicę", a reszta z entuzjazmem przyjmuje propozycję.

​Galeria

Podzielona rafa

Ciekawostki

  • Wątek, że zakochani w sobie, Ricky i Ella nie mogą się ze sobą spotykać i robią to potajemnie, nawiązuje do słynnego dramatu William'a Shakespeare'a pod tytułem "Romeo i Julia".
  • Odcinek może nawiązywać do podziału Niemiec w latach 1945 - 1990. Tam przyczyną była niezgoda co do ustroju kraju (RFN i NRD), a w odcinku przyczyną jest niemożność dogadania się co do małego rekina (co potem przekłada się również na konflikt ustroju- na połowie Ray'a nie ma zasad i wszyscy robią, co chcą; zaś Sammy swoją połową rozporządza w sposób racjonalny i wyważony).
    • Fakt wybrzmiewa mocniej, gdy serial ogląda się w wersji niemieckiej.