FANDOM

Podwójne urodziny (z fr. Double anniversaire)- pięćdziesiąty drugi odcinek serialu i ostatni pierwszego sezonu.

Opis

Ricky spóźnia się na swoje urodziny. Figo podejrzewa, że może boi się ceremonii sprawdzania skorupy. Będąc w temacie, Sammy tłumaczy, że owszem, na ósme urodziny sprawdza się, jak bardzo skorupa jest wytrzymała. Ella wtrąca, że jeżeli tak jest, dostają nowe obowiązki i mogą samodzielnie polować i wypływać poza rafę. Anabel mówi, że i tak przecież opuszczają wioskę. Ella wpada w zażenowanie, a Sammy i Ray śmieją się pobłażliwie i oświadczają, że już nie będą musieli się z tym ukrywać. Jako, iż Ricky'ego dalej nie ma, żółwinka proponuje, że po niego popłynie i, razem przyjaciółmi, szuka przyjaciela. Z początku pyta kraby, one pokazują jej kierunek, w którym ten popłynął i składają jej życzenia. Przy wyjściu z laguny Ella przypomina sobie, co Ricky mówił o swoim prezencie dla niej i opowiada Anabel i Figo o ich zwyczaju. Nagle trójka przyjaciół spotyka skorpeny, one mówią im, że widziały Ricky'ego poza rafą i radzą im płynąć bardzo szybko, jeśli chcą go dogonić. Gdy Zalotka i Bąbel odpływają, Zgrywus składa Elli życzenia i płynie do swojej paczki, gdzie przypomina mu się, że przecież nie widzieli żółwika, a Zalotka bagatelizuje, że musiała do pomylić z jakimś morskim ślimakiem, po czym, razem z Bąblem, śmieje się. Ella i jej przyjaciele wypływają poza lagunę, po czym słyszą plan Szefa i chwalą, że jest doskonały. Ten im dziękuje, a potem złości się na Filipa i Marco, że podali mu złą datę, bo, jeśli Ella ma dziś urodziny, to co robi poza laguną. Potem wraca na wrak opracować nową strategię. Tymczasem Ricky rozmawia z John'em, po czym przypływa na ceremonię. Pyta wszystkich o żółwinkę i uzyskuje odpowiedź, że popłynęła go szukać. On również zamierza. Po drodze spotyka Alfę, którą prosi o pomoc. Ta zgadza się wytropić przyjaciół. Tymczasem trójka przyjaciół dopływa do Jaskiń rekinów, ale ten wspólnie stwierdzają, że Ricky raczej nie odpłynął tak daleko, po czym decydują się wracać. Niestety, zostają zauważeni, Ella stara się poprosić rekiny o wypuszczenie ich, ale te tylko się śmieją i zaczynają ich gonić. W tym samym czasie Alfa wytrapia przyjaciół i mówi Ricky'emu, że popłynęli w stronę Jaskiń rekinów. Zmartwiony żółwik przypomina sobie, co Ella mówiła o swoim prezencie i myśli, że popłynęła po ząb rekina, po czym prosi Alfę, by się pospieszyć. Tymczesem całą trójkę gonią rekiny. Nagle Ricky woła Ellę, czym odwraca od niej uwagę drapieżników. Anabel kryje przyjaciół i Figo za kamuflażem, a Alfa i żółwik przepływają między rekinami. Po czym razem z resztą chowają się w jednej szczelin Rowu bez dna. Tam Ricky pyta Ellę czy przypłynęła po ząb rekina, ale ta wypiera, że przypłynęła tu po niego. Po tym żółwik pyta, jaki ma dla niego prezent, ale Figo wtrąca, że to chyba nie jest czas na rozmowę o tym. Dwójka przyjaciół przyznaje mu rację, najpierw muszą się stamtąd wydostać. Zaś na ceremonii wszyscy się nudzą, więc Ray prosi Billy'ego, aby opowiedział jeszcze jeden kawał, jednakże błazenek więcej ich nie zna. Żółw proponuje innym się przespać, bo w końcu dzieci kiedyś przypłyną. Nagle przybywa Albert i pyta, czy nie widzieli jego ryby-przewodnika, bo popłynęła z Ricky'm i do tej pory nie wrócili. Tu wtrąca się Zgrywus, który mówi, że widział, jak opuszczają rafę, a reszta natychmiast organizuje poszukiwania. Tymczasem Ricky burzy się, że nie mogą wiecznie siedzieć w szczelinie, na dodatek w urodziny. Nagle Anabel się śmieje, co nieco złości żółwika, ale ta wyjaśnia, że to przez łaskotki. Wtedy daje się zauważyć, że to Wielki Kalmar ją łaskocze. Cała piątka natychmiast ucieka, ale drogę zagradzają im rekiny. Ella przypomina reszcie, jak pływali z delfinami i, mimo, że Figo wypiera ten pomysł, nie pozostaje im nic innego, więc wprowadzają strategię w życie. Okazuje się to trafione, gdyż udaje im się ominąć drapieżniki, które zaczynają się bić z Wielkim Kalmarem. Cała piątka płynie do laguny, ale tam nie zastają nikogo. Zauważają tylko Brzydala, którego budzą. Ten opowiada im o tym, że się nudzili i on zasnął, a reszta popłynęła ich szukać. Alfa wtrąca, że mówiła, że, jak wszyscy zaczną się szukać, to w końcu nikt nikogo nie znajdzie. Nagle przypływa cała reszta i ceremonia się rozpoczyna. Po sprawdzeniu skorupy, Ella dziękuje Panu Lucjuszowi za to, czego ją w tym roku nauczył, po czym płynie z Ricky'm na plażę. Tam spotykają John'a, który śmieje się, że wymyślili dla siebie ten sam prezent i zabiera ich na lot nad oceanem. Żółwiki składają sobie życzenia i trzmają się za płetwy.

Galeria

Podwójne urodziny

Ciekawostki

  • Jest to drugi (i ostatni w serii) odcinek wspominkowy - tym razem dotyczy Ricky'ego i Elli.
    • Dość powiedzieć rzecz oczywistą - akcja odcinka toczy się 8 lat po filmie Żółwik Sammy 2.
  • Test skorupy to rytuał inicjacji do dorosłego życia w społeczeństwie rafy, analogicznie do zwyczajów w świecie ludzi.
  • Pochwalenie planu Szefa przez Ellę jest jednocześnie wyśmianiem motywu "antagonista przedstawia na głos swój plan" w serialach animowanych.