FANDOM

Operacja: przyjaźń (z fr. Opération amitié)- czterdziesty ósmy odcinek pierwszego sezonu i serialu.

Opis

Dzieci cieszą się, że nareszcie szkoła się skończyła. Nagle do laguny przybywa Leonard. Wszyscy się temu dziwią, bo ten nigdy nie opuszcza swojego akwarium. Sammy wita się z nim, ale krab nic nie odpowiada i rozmawia tylko z Norbertem. Wszystko widzi główna czwórka, a Ray, widząc ich zdziwienie odnośnie sytuacji, tłumaczy im, że Leonard taki już jest; troszczy się tylko o swojego krasnala. Ricky i Ella dziwią się temu, a Sammy wyjaśnia, że, gdy ktoś się tak zachowuje, jest nieszczęśliwy. Tymczasem krab pyta kalmara Cezarego czy ma klej, aby mógł skleić pękniętą czapkę Norberta. Jego rozmówca odpowiada, że klej będzie dopiero za tydzień. Obruszony Leonard wraca do siebie. Czwórka przyjaciół śledzi go. W między czasie wiedza Anabel zostaje wzbogacona o element świadomości, iż Norbert jest tylko figurką. Ella chce powiedzieć Leonardowi prawdę, ale Ricky ją powstrzymuje, bo ten już jest nieszczęśliwy, a gdy dowie się, że jego przekonania są sprzeczne z faktem, może posmutnieć jeszcze bardziej. Żółwinka przyznaje przyjacielowi rację, ale twierdzi, że krab nie może tek dalej żyć i potrzebuje prawdziwych kolegów. Jednakże, gdy mówią Leonardowi o tym, ten ich wyśmiewa, że wystarczy mu Norbert, a nieco zażenowane dzieci wypływają z jego akwarium. Ricky wpada na pomysł, żeby zajęli miejsce krasnala, który "pojedzie sobie na wakacje". Wszyscy przystają, a Anabel każe reszcie się zdecydować w kwestii stwierdzenia czy figurka kraba żyje, czy nie. Pod osłoną nocy cała czwórka zakrada się do akwarium Leonarda. Anabel i Figo przypadkowo spadają i nieco je demolują, ale dzieci zdążają się schować i krab życzy figurce zdrowia, myśląc, że kichnęła. Czwórka przyjaciół oddycha z ulgą i zabiera Norberta, i kładzie go w jednej z jaskiń. Anabel ma nadzieję, że się krasnal nie przeziębi, a widząc po sobie dziwne spojrzenia przyjaciół przypomina sobie, że przecież nie jest żywy. Gdy odpływają, przybywa Szefu i zabiera figurkę śmiejąc się, że takiego czegoś właśnie potrzebuje. Mureny podzielają jego wesołość, ale ten ochrzania ich, żeby przestali i się streszczali. Następnego dnia czwórkę przyjaciół budzi histeryczny krzyk Leonarda. Dzieci natychmiast przypływają do jego akwarium i pocieszają, że może Norbert pojechał sobie na wakacje. Krab wypiera, że jego krasnal, tak, jak on, nie cierpi wakacji i lamentując, pyta, czemu ten go opuścił. Ella przejmuje pałeczkę i uspokaja go, że jest pewna, że jego przyjaciel wróci, po czym proponuje, żeby do tego czasu Leonard zamieszkał z nimi na rafie, a Ricky dodaje, że mogliby mu pomóc w nawiązaniu nowych przyjaźni. Krab odpiera, że bez Norberta nie wyjdzie z akwarum, gdyż się boi. Potem czwórka przyjaciół, rozmawiając na placu zabaw, uświadamia sobie, że nie przewidzieli konsekwencji swojego postępku. Ricky proponuje, że, skoro Leonard nie odwiedzi laguny, to może oni mogliby przenocować u niego. Anabel wtrąca, że ma nadzieję, iż Norbert nie nudzi się w tej jaskini, ale przyjaciele tylko na nią dziwnie patrzą i nic nie odpowiadają. Milczenie przerywa Ella, mówiąc, że muszą mieć pozwolenie, po czym razem z Ricky'm opowiada Sammy'emu o nieszczęściu Leonarda i o tym, że chcą u niego przenocować. Żółw się zgadza, gdyż w akwarium będą bezpieczni. Krab również wyraża zgodę, ale pod warunkiem, że zrobią porządek; chce, aby wszystko lśniło, gdy wróci Norbert. Wieczorem dzieci się bawią, a właściciel akwarium przytacza regułę nie hałasowania podczas jego drzemek. Ricky pyta, jak, zatem, mają się bawić, a krab przywołuje treść kolejnego przepisu, który zakazuje zabaw. Potem dzieci myją grzyby. Leonard każe im robić to od góry do dołu, nie od dołu do góry. Ricky nie rozumie, jaka to różnica, z kolei Leonard odnosi się do kolejnej zasady, mówiącej o podniesieniu płetwy, gdy się chce coś powiedzieć. Ella radzi przyjacielowi, by się nie kłócił i przypomina o regule każącej nie zadawać pytań, których krab nie cierpi. Właściciel akwarium chwali ją za pilność i oznajmia, że dostanie podwójną porcję wodorostów, z kolei zdenerwowany Ricky pokazuje jej język. Przy kolacji, Leonard rozkazuje dzieciom, by nie jadły wodorostów po swojemu, tylko je wciągały. Figo próbuje, ale jedzenie przysłania mu oczy i popycha na innych. Ella pyta, czemu nie mogą jeść, jak zwykle, a krab wyjaśnia, że w jego akwarium przestrzegają jego zasad i przypomina sobie, że Norbert nigdy nie miał z tym problemów i znów odczuwa jego brak, po czym się rozżala i idzie się położyć. Wtedy też Ella narzeka, że z nim nie da się żyć, a Ricky przyznaje jej rację i mówi, że tylko krasnal Leonarda może z nim wytrzymać. Anabel zastanaia się, jak on godzi się na to wszystko, a reszta nerwowo przypomina jej, że to figurka. Po tym dzieci płyną po Norberta do jaskini, a na miejscu ze zdziwieniem stwierdzają, że krasnal zniknął. Anabel myśli, że naprawdę wyszedł, a Ella prostuje, że raczej został porwany. Ricky sugeruje, że może porywacze są niedaleko. Gdy wypływają z jaskini, zauważają kawałek czapki Norberta, podążając tym szlakiem dopływają do wraku Szefa. Zauważają, że Norbert znajduje się na szczycie, po czym go stamtąd zabierają. Niespodziewanie w tym momencie przybywa Leonard i zaczyna rozmawiać ze swoim krasnalem, mimo, że reszta go ucisza, aby nie hałasował. Nagle pojawia się Szefu i mówi, że figurka odstrasza ciekawskie ryby od jego wraku. Mureny próbują wyrwać Norberta krabowi i dzieciom. Doprowadzają do tego, że krasnal wylatuje wysoko i potem uderza Marco i Filipa. Cała piątka ucieka, a Szefu się złości na swoich pomagierów. W akwarium cała czwórka pomaga Leonardowi skleić czapkę Norberta i nazywają się jego przyjaciółmi. Jednakże ten bagatelizuje tę uwagę i mówi, że jego krasnal jest zmęczony i każe im zmykać. Gdy zdziwieni odpływają, krab pod nosem dziękuje swoim przyjaciołom. W drodze powrotnej na rafę Figo zastanawia się czy może Norbert, jednak żyje, bo na wraku wyglądało, jakby sam świadomie przybył im z odsieczą. Anabel upomina go, ża cały czas mówią o tym, że to tylko figurka, Ella i Ricky zaczynają się śmiać, a po chwili ich przyjaciele dołączają.

Galeria

Operacja przyjaźń

Błędy