FANDOM

Ocean idealny (z fr. Un océan parfait)- trzydziesty ósmy odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Opis

W szkole wszyscy są głośno. Denerwuje to Ellę, która siedzi z boku i tylko obserwuje resztę. Nagle przypływają skorpeny. Zalotka zauważa, że inni mają muszelki i oświadcza, że też taką chce. Ella mówi, że kto się spóźnia, ten nie wie, że Pan Lucjusz poszedł po następne i odwraca się plecami. W tym momencie podpływa do niej Bąbel i zabiera jej muszelkę. Widząc to Ricky, pomimo nalegań Elli, żeby przestał, opracowuje plan: on zagada skorpeny, Anabel opryska je atramentem, a Figo zabierze muszelkę. Operację kończą sukcesem, tyle, że banda Zalotki zaczyna ich gonić. Ella nie wytrzymuje i krzyczy, aby wszyscy się uspokoili. Reszta tylko na nią patrzy, a potem wraca do bójki. W tym momencie przychodzi Pan Lucjusz, który, myśląc, że to Ella jest winna, wyrzuca ją ze szkoły. Żółwinka jest tym zdenerwowana, dodatkowo złości się, gdy przepływają obok niej Albert i Alfa, prawie ją tratując. Dziewczynka krzyczy, żeby uważali. W tym momencie przypływa Shelly, a gdy pyta swoją wnuczkę, czemu nie jest w szkole, ta odpowiada, że ją niesłusznie wyrzucili. Babcia próbuje ją uspokoić, że skoro Pan Lucjusz dał jej karę, to na pewno miał jakiś powód, Ella z frustracją oznajmia, że mówi prawdę. Shelly zauważa, że jej wnuczka jest dziś bardzo niegrzeczna i prosi ją, aby ochłonęła na tyłach domu. Gdy żółwinka wykonuje polecenie, przyłapuje Sammy'ego na podjadaniu między posiłkami. Zawstydzony, prosi ją, aby nie mówiła babci, po czym ta odpływa zła, że nikt w wiosce nie przestrzega zasad, a gdy kraby śpiewają piosenkę, nazywa ich krzykaczami. Gdy dopływa do granicy laguny, spotyka łodzika, które zaprowadza ją do jaskini. Ella wpada do środka i przenosi się w to samo miejsce, z którego wyruszyła (to ona tak myśli). Gdy "wraca" na rafę, wpada na dwie ryby, które tłumaczą jej, że miała ich przepuścić, bo byli po jej prawej stronie. Ella przeprasza za nieuwagę, a ci odpowiadają, żeby poszukała sobie pary. Żółwinka płynie dalej i spotyka swoich przyjaciół, po czym pyta, czy nie wydaje im sie dziwne, że kraby pracują w takiej ciszy, a ryby pływają parami. Żółw wyglądający jak Ricky mówi, że to ona jest tutaj dziwna pytając o to. Ponadto, gdy Ella nazywa go Ricky'm, gdy chce się dowiedzieć, czemu ma na muszli numerek, ten pyta dlaczego tak się do niego zwraca. Dziewczynka myśli, że robią sobie z niej żarty, ale oni zapraszają ją na mecz. Analogon Ricky'ego oświadcza, że tym razem popłynie z nim i nazywa ją Lolą. Gdy są na placu zabaw, Ella mówi, że się tak nie nazywa i wyjawia im swoje prawdziwe imię. Wtedy przypływa prawdziwa Lola i oświadcza, że następnym razem nie da się złapać w szkole. Odpowiedniczka Anabel auważa, że są dwie Lole, a tamta pyta Ellę, kim jest. Dziewczynka wyjawia jej swoje prawdziwe imię i zauważa, że wszyscy je pomylili. Wtedy idealny Figo zauważa, że jest ich liczba nieparzysta, natomiast Lola bagatelizuje tą uwagę i pyta nowoprzybyłą o zdanie. Ella nie podziela jej zdania i oznajmia, że czasem warto mieć zasady. Analogon Figo zachwyca się, że ta wygląda idealnie, a Lola pyta, co z tego. Ten odpiera, że tylko tak zauważył, po czym ta, zezłoszczona, oświadcza, że skoro Ella jest taka idealna, to może ją idealnie zastąpi, po tym życzy jej powodzenia i wypływa "ku przygodzie". Żółwinka mówi, że wcale nie chciała zajmować miejsca Loli, po czym odpowiednik Ricky'ego wtrąca, że przecież nie wyrzuciła jej z laguny. Po tym analogon Figo pyta, jak Ella tu trafiła, ta opowiada im wszystko. Gdy kończy, spotyka się z dosć przyjemnymi uwagami, dodatkowo idealna Zalotka mówi, że dobrze, że tak się stało, bo jest o wiele sympatyczniejsza od Loli. Po tym wszyscy zaczynają bawić się monetą, Ella dziwi się, że tu nawet skorpeny są miłe i mówi, że chce tu zostać na zawsze. Po czym chce rzucić monetą, ale tutejsza Zalotka upomina ją, że trzeba ją podawać, odpowiednik Ricky'ego dodaje, że, gdy ją rzuci, moneta może paść "meduza wie, gdzie". Ella dostosowuje się do reguł. Z czasem zaczyna jej się nudzić i mruczy pod nosem, że już nie chce być na tej rafie. Szary żółwik zatrzymuje zabawę i pyta, co przed chwilą powiedziała, a ta odpowiada, że pragnie wrócić do domu. Przyjaciele zaprowadzają ją do idealnego Sammy'ego, który zadaje pytanie, czy chce zakłócić porządek oceanu. Ella odpowiada, że nie, a ten nadaje jej numerek i ogłasza ją oficjalnym członkiem rafy, po czym mówi, że jest idealnie. To słowo coraz bardziej przytłacza żółwinkę. Próbuje też uciec, ale łapie ją odpowiedniczka Anabel. Następnym razem podaje monetę idealnemu Ricky'emu, po czym chowa się pod liściem, gdzie zostaje przez niego znaleziona. Po tych nieudanych próbach ucieczki, podczas zabawy, zdesperowana, każe innym się nie ruszać i odpływa. Analogon Figo przytacza zasadę trzysta dwanaście, która mówi, że, jeżeli grozi im niebezpieczeństwo, mogą się ruszać. Płyną za Ellą, która zmierza w kierunku oceanu. Analogon Figo przypomina, że wypływanie poza lagunę jest zabronione, a odpowiednik Ricky'ego wspomina, że nie tak bardzo, jak tworzenie nieparzystych numerów. Poza rafą, Ella zauważa związaną wodorostami Lolę, a obok pływają dwie barakudy. Odpowiednik Ricky'ego mówi, że muszą ją uratować, ale idealna trójka chce trzymać się zasad. Ella podpuszcza ich, po czym posługując się planem Ricky'ego z jej rafy, uwalnia swój analogon. Gdy Lola jest bezpieczna dziękuje za ratunek i przytacza treść zasady osiemset dwadzieścia: "zawsze się odwdzięczaj". Przyjaciele zaprowadzają Ellę do jaskini z portalem i żegnają się z nią. Obserwuje ich wtedy łodzik, który wydaje dźwięki na kształt: "Pa, pa". Żółwinka wraca do siebie i przypływa na plac zabaw. Jej przyjaciele mówią, że wszędzie jej szukali i że maja jej muszelkę. Ella dziękuje im, zmazuje numerek ze skorupy i nazywa przyjaciół idealnymi.

Cytaty

  • (Sammy podjada wodorosty) Ella: Dziadku! Podjadasz między posiłkami, choć babcia mówiła, że... Sammy: (zmieszany) Ale jej chyba nie powiesz, prawda?

​Galeria

Ocean idealny