FANDOM

Oaza (z fr. L’oasis)- trzydziesty pierwszy odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Opis

Trójka przyjaciół bawi się na placu zabaw. Ricky zastanawia się, gdzie jest Figo, a Ella mówi, że niedługo przypłynie. Właśnie wtedy zjawia się ich kolega, który ze smutkiem informuje, że będzie musiał ich opuścić. Anabel zauważa, że dopiero przypłynął i prosi, aby zagrał choć jeden mecz. Figo odpowiada, że za tydzień, razem z tatą, przeprowadza się do oazy. Po tym natychmiast płyną, aby przekonać jego ojca do zostania na rafie. Gdy ten się nie zgadza, dzieci pytają, co takiego jest w tej całej oazie, czego nie ma tutaj, w lagunie. Ten odpowiada, że wszystko, piękne widoki, duży pokój z tarasem i cisza, i spokój. Potem cała czwórka bawi się przy szkole. Tam dyskutują o tym, jak przekonać tatę Figo, aby zostali w lagunie. Ella wpada na pomysł, jeśli udowodnią mu, że na rafie jest tak samo lub nawet lepiej niż w oazie, na pewno zmieni zdanie. Reszta przystaje. Następnego dnia żółwinka, Anabel i Figo zabierają pana rybę-motyl na wycieczkę. W tym czasie Ricky bierze się za udekorowanie jego domu. Podczas przechadzki, Ella przypomina przyjaciołom, że to musi wypaść idealnie, po czym zachwyca się koralowcami. Tata Figo nie zwraca na nie szczególnej uwagi, gdyż słabo widzi i ich nie zauważa. Gdy płyną dalej, żółwinka widzi i słyszy, jak rozmawiają Shelly i Rita. Podpływa do nich i ucisza, a one tylko się dziwią, gdyż nie złapały aluzji. Nagle obok wycieczkowiczów przepływają skorpeny, które prawie uderzają w tatę Figo. Ella płynie za łobuzami i upomina ich, żeby następnym razem uważali, a Zalotka mówi, że oni robią to, co chcą, po czym odpływa ze swoją bandą. Tata Figo dziękuje trójce dzieci za miłą wycieczkę i płynie do domu. Ricky cieszy się, że są i chwali się, że przygotował super niespodziankę. Pan ryba-motyl chyba jest innego zdania, gdyż złości się, że teraz zupełnie nie rozpoznaje własnego domu. Żółwik i jego przyjaciele próbują przekonać tatę Figo do nowego wystroju. Niestety, ich próby kończą się fiaskiem, dodatkowo pan ryba-motyl denerwuje się tak bardzo, że oświadcza, że do oazy odpływają natychmiast. Przez to Figo zaczyna kłócić się z Ricky'm, że to przez niego. Żółwik odgraża się, że, jak mu coś nie pasuje, to niech pojedzie sobie do tej swojej oazy. Ten odgraża się, że rzeczywiście tak zrobi i nawet się nie pożegna, po czym odpływa. Anabel i Ella płyną za nim. Na odchodnym, Sammy mówi Figo i jego tacie, by często ich odwiedzali, po czym wszyscy żegnają odpływających. Obie ryby płyną do oazy. Tam, pan ryba-motyl pozwala swojemu synowi popływać po okolicy. Jego synowi nie poprawia to humoru, gdyż nawet nie ma z kim porozmawiać. Nagle w oddali spostrzega zbliżające się barakudy, na szczęście, chowa się i te go nie zauważają. Figo wnioskuje, że dlatego jest tu tak pusto, okolice oazy są trzymane w szachu przez ów drapieżniki, po czym widzi, jak te płyną do ich nowego domu. Tymczasem Ricky przyznaje, że głupio mu, iż nie pożegnał się z przyjacielem, a Ella dodaje, że dlatego muszą go odnaleźć, by się pogodzili. Nagle cała trójka zauważa, jak Figo zaiwania. Na miejscu, przybyły opowiada reszcie, co się stało, po czym wszyscy czterej ruszają ratować jego tatę. Tymczasem pan-ryba motyl rozmawia sobie z barakudami, a gdy nadpływające dzieci krzyczą, z kim ma do czynienia, zaczyna uciekać. Cała piątka się rozdziela, a drapieżniki zaczynają krążyć wokół oazy. Figo niepostrzeżenie się im wymyka i mówi przyjaciołom, że wie, jak mogą pozbyć się napastników. Dzieci natychmiast zaczepiają barakudy, po czym się rozdzielają. Anabel i Figo pokonują jednego z drapieżników atramentem. Ricky próbuje naprowadzić goniącego go napastnika na drogę przecinającą trajektorię barakudy, przed którą ucieka Ella. W końcu żółwikom się to udaje i drapieżniki zostają pokonane. Pan ryba-motyl dziękuje im za pomoc, po czym odpływają na rafę, zanim barakudy się ocucą. Trójka przyjaciół dziękuje za odprowadzenie i pytają czy nie mogą im pomóc znaleźć jakiegoś domu. Tata Figo mówi, że nigdy nie znalazł tak bajecznego miejsca, jak oaza, więc, skoro już wrócili, to zostaną w wiosce. Czwórka przyjaciół bardzo się z tego cieszy, a na warunek, by pozdejmować wodorosty ze ścian ich domu, salutują, że z przyjemnością. Gdy ci wykonują polecenie pana ryby-motyl, skorpeny przypadkowo rzucają w niego monetą, a ten pyta, kiedy w końcu dzieci nauczą się, że w domu się nie gra.

Galeria

Oaza

Ciekawostki