FANDOM

Miłość jest ślepa (z fr. Léamour rend aveugle)- czternasty odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Opis

Ray opowiada Ricky'emu, jak poznał Ritę, wspomina, że samodzielnie uratował ją przed rybakami. Gdy Ella pyta Sammy'ego czy to prawda, ten odpowiada, że jego przyjaciel nieco ubarwił tę historię. Ray wspomina, że dziś, on i Rita, obchodzą kolejną rocznicę ślubu i ma dla niej niespodziankę, a Ella się rozaniela. Tymczasem babcia Ricky'ego rozmawia z kalmarem Cezarym, który daje jej krem z wodorostów. mówiąc, że jej mąż do pokocha. W domu Rita smaruje kremem powieki, niestety, nie może otworzyć oczu. Ricky opowiada swoim przyjaciołom o przygodzie swojego dziadka. Ella wtrąca, że oni oboje są tacy sami, zawsze koloryzują historie, a on sam, oczywiście, nie rozumie, o czym ona mówi. Nagle dzieci słyszą krzyk Rity. Płyną do niej, a gdy dowiadują się o problemie, jej wnuczek wyjawia, że Ray mówił, coś o niespodziance. Przyjaciele patrzą na niego źli, a ten wzbrania się, żeby się zdecydowali czy ma kłamać, czy mówić prawdę. Po czym przyjaciele próbują pomóc poszkodowanej, niestety, nie odnosi to większych skutków. Ricky wpada na pomysł, ale nie mówi reszcie jaki. Wyjawia go dopiero przed przesmykiem, mianowicie, chce popłynąć do Wielkiego Akwarium. Tam ludzie dbają o ryby, gdy te mają jakiś problem i prawdopodobnie to samo zrobią z jego babcią. Oczywiście bez wiedzy Rity, wypływają poza rafę. Ella pyta przyjaciela czy na pewno zna drogę, a ten uspokaja ją, że dobrze wie, gdzie płynąć. Nagle babcia pyta czy już są na miejscu, a jej wnuczek odpowiada, że już prawie. Wtedy żółwinka zauważa, że zbliżają się barakudy, lekko wystraszona pokazuje je Ricky'emu. Rita dziwi się, że ów drapieżniki pływają w lagunie. Cała piątka chowa się, a gdy niebezpieczeństwo odchodzi, żółwik uspokaja babcię, że tylko im się wydawało, że to barakudy. Ella bierze go na stronę i wyrzuca mu, że nie musiał mówić swojej babci o niebezpieczeństwie. Ricky wzbrania się, żeby się w końcu zdecydowała czy ma on mówić prawdę, czy nie, bo już sam nie wie, co gadać. Po tym obydwa żółwiki zauważają, jak Anabel robi dla Rity kask z wodorostów, aby się już więcej nie uderzyła. Babcia przeczuwa, że jest "nawet ładny", a Ella i Ricky się podśmiewują. Cała piątka dopływa do Wielkiego Akwarium, jednakże drogę zagradza im ławica meduz. Gdy przyjaciele pytają żółwika czy uważa, że zdołają ominąć niebezpieczeństwo, ten odpowiada, że tak, jeśli złapią ją za płetwy i będą nią kierować. Potem wyjaśnia babci swój plan. Gdy przepływają między meduzami, Rita obrywa od kilku z nich, Ricky uspokaja ją, że to tylko jakieś kraby. Jego babcia nie słyszała dotąd, aby krab poraził kogoś prądem, z pomocą przychodzi Ella, która mówi, że to węgorz, który się tutaj ukrył, a jej przyjaciel śmieje się, że ona też czasem kłamie. Nareszcie wypływają z ławicy i zauważają wejście do Wielkiego Akwarium. Przyjaciele zastanawiają się czy na pewno dadzą radę przecisnąć przez to babcię. Ricky tylko mówi Ricie, że wejście nie jest zbyt duże, więc jej pomogą. Ta dziwi się, o jakie wejście chodzi. Po chwili wszyscy próbują wsadzić babcię Ricky'ego do rury, niestety, kończy się to fiaskiem. Trochę zniecierpliwiona Ella pyta, co teraz zrobią, a Figo narzeka, że nie jadł drugiego śniadania i nie ma dobrych pomysłów. Wtem Anabel wtrąca, że mogą poprosić o pomoc ryby-kosmetyczki w wiosce. Żółwinka chce wiedzieć, dlaczego nie powiedziała o tym wcześniej, a ośmiorniczka odpowiada, że nikt jej nie pytał o zdanie, poza tym wycieczka bardzo jej się podobała. Babcia Ricky'ego krzyczy z rury, że może i nie widzi, ale wszystko słyszy. Dzieci wyciągają ją, po czym cała piątka wraca na rafę. Przy zabiegu Rita prosi ryby-kosmetyczki, aby oczyściły jej oczy dokładnie, nie chce mieć ani grana tego kremu, gdyż Ray nie może się domyślić. Gdy właściciel "spa" daje jej lustro, ta krzyczy, że wygląda, jak potwór, a on wyjaśnia, że na oparzenia meduz nie mogą nic poradzić, ale po kilku dniach plamy same znikną. Rita zwraca się do Ricky'ego i Elli upominając, że zawsze jest lepiej mówić prawdę, a karę ustali razem z Ray'em. Nagle przypomina sobie, że jej mąż na pewno już na nią czeka. Nie myli się, gdyż ten, chcąc się dowiedzieć czy jego żona nadchodzi, co chwila spogląda pytająco na John'a. Wtem przychodzi Rita i mówi, że miała mały wypadek. Ray zaczyna się z niej śmiać, a ta odpiera, żeby lepiej wyjaśnił, o co chodzi z "tym czymś, co ma na głowie". Żółw odpowiada, że to był niemądry pomysł Cezarego, po czym pyta o plamy na jej twarzy, a Rita opowiada zupełnie inną historię, niż tą, którą przeżyła. W tym samym czasie Ricky przedstawia skorpenom całą przygodę, ale te tylko się śmieją, gdyż mu nie wierzą. Ten jest tym zdziwiony, czym wywołuje, podobną, jak u skorpen, reakcję swoich przyjaciół.

Galeria

Miłosć jest ślepa

Błędy

  • Gdy Rita przychodzi do Ray'a, przez chwilę ma na powiekach krem z wodorostów, a nie powinna go mieć.