FANDOM

Mariusz (z fr. Les vantards)- czterdziesty pierwszy odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Opis

Ricky płynie do przyjaciół, gdy nagle zostaje zawołany przez swojego dziadka, który przedstawia mu Mariusza, syna jego kuzynki, Koko i prosi, aby się nim zajął. Chłopiec niechętnie się zgadza i płynie ze swoim kuzynem na plac zabaw. Po drodze Mariusz proponuje wypłynąć poza rafę, ale Ricky mu na to nie pozwala. Malec, ze złości ciupie swojemu starszemu kuzynowi, że się boi, z kolei Ricky zręcznie odpiera atak z jego strony mówiąc, iż jest bohaterem wioski, gdyż pewnego dnia pokonał Szefa i ukradł mu perłę, czym ocalił lagunę. Od tej chwili Mariusz go słucha. Dopływają na miejsce, a Ricky przedstawia przyjaciołom swojego kuzyna. Anabel uważa, że jest słodki i nazywa go małym, z kolei Mariusz wrzeszczy, że wcale nie jest mały. Ella uważa, że ma charakterek. Nagle malec zauważa Alberta i Alfę i do nich podpływa. Ricky próbuje go zaciągnąć z powrotem do reszty, ale jego kuzyn, jak sam powiedział: "woli pływać z super-fajnym rekinem, niż grać w nudnego chowanego". Albert i Alfa proponują, że się zajmą malcem, a Ricky poszedł bawić się z przyjaciółmi. Mariusz zasypuje rekina tysiącem pytań, gdy dowiaduje się, że ten jest wegetarianinem, mówi, że jest nudny i wypływa poza lagunę. W przesmyku spotyka kraba, który upomina go, że to nie jest miejsce do zabawy. Mariusz pyskuje, a krab w odpowiedzi zabiera mu smoczek, malec mówi, że ma szczęście, bo on musi oszczędzać siły na Szefa, a inaczej by popamiętał. Gdy płynie przez pustkowie, zauważa barakudę i wrzeszczy do niej czy wie, gdzie jest wrak Szefa, z kolei ten, w odpowiedzi, zaczyna go gonić. Mariusz ledwo mu ucieka. W końcu dopływa do  celu. Tam widzi, jak mureny rozmawiają o tym, co dadzą swojemu zwierzchnikowi do jedzenia, gdy zostają przez niego zawołani. Malec wpływa do środka, aby szukać perłę, po czym zostaje zauważony przez pana wraku. Gdy ten nazywa go małym, Mariusz wydziera się, że taki nie jest. Szefu każe mu przestać krzyczeć albo skończy w brzuchu Filipa lub Marco. Jednakże, mureny mówią, że to jeszcze dziecko. Po tym przypływa barakuda i pyta o malca. Konik morski i jego pomagierzy kryją go, ale ten sam wypływa i woła drapieżnika. Na szczęście, przed atakiem ratują go mureny, po czym barykadują wejście. Mariusz pociesza ich, że na pewno Ricky ich uratuje i przysparza historię o tym, jak wnuk Ray'a pokonał Szefa i ukradł mu perłę. Konik morski przeczy faktom opowieści, czym sprawia, że malec zaczyna płakać, iż jego kuzyn im nie pomoże, a on sam nie ma nawet swojego smoczka. Tymczasem Ricky płynie do Alberta i Alfy, oznajmiając, że zabawa w chowanego się skończyła, pyta o swojego kuzyna, ci odpowiadają, że popłynął do niego. Żółwik mówi, że muszą prędko go znaleźć, by i zadbać o to, aby Ray się nie dowiedział. Rekin zaczyna wzywać Mariusza, ale tak, że słychać go na całą wioskę. Ricky przypomina mu, że prosił o dyskrecję, Albert nieco zniża ton. Nagle żółwik, przepływając obok cieśniny, zauważa smoczek. Pyta kraba strzegącego wejścia czy nie wie, do kogo on należy, a ten odpowiada, kto jest właścicielem i mówi, że popłynął pokonać Szefa. W tym samym czasie, konik morski ucisza malca, grożąc mu, że, jeśli nie przestanie, to go wyrzuci. Mariusz wpada na pomysł. Za ten czas przypływa Ricky i, zaglądając do wraku, zauważa, że koło wejścia pływa barakuda. Nagle na drapieżnika zaczynają spadać rzeczy wyrzucane z góry. W jednej z nich chowa się Mariusz i wypływa do swojego kuzyna. Ten ochrzania go, że wypłynął poza rafę, po czym każe mu płynąć z powrotem do wioski. Malec zaczyna tak krzyczeć, że zauważa go barakuda, na szczęście, Ricky w porę go chwyta i uciekają. Udaje im się zgubić drapieżnika po schowaniu się w wodorostach. Zaraz po tym połyka ich Albert i przegania barakudę. Gdy wypływają z jego buzi, dziękują mu za pomoc. Będąc w wiosce, Ricky każe malcowi o niczym nie mówić Ray'owi, oczywiście, ten nie słucha i wszystko opowiada. Żółw śmieje się, że jest jednym z nich, zawsze ubarwia swoje opowieści, a Ricky wpycha Mariuszowi smoczek do buzi. Po tym płynie do przyjaciół, którzy pytają o jego kuzyna, z kolei żółwik odpiera, że popłynął z mamą przemierzać oceany.

Galeria

Mariusz (odcinek)