FANDOM

Jasnowidz (z fr. Voyance et prévoyance)- dwudziesty trzeci odcinek pierwszego sezonu i serialu. 

Opis

Sammy opowiada dzieciom o swojej przygodzie. Gdy kończy, Ella i Ricky równocześnie stwierdzają, że, gdy dorosną, chcą podróżować po świecie, a Anabel mówi, że będzie hodować wodorosty, jak jej mama. Gdy Ricky pyta Figo, jaki zawód będzie wykonywał, jak dorośnie, zauważa, że ten śpi. Ella żartuje, że chyba nie spodobała mu się opowieść Sammy'ego, po czym wszyscy, prócz ryby, śmieją się. Dzieci pływają po lagunie i nawzajem przegadują się, kim w przyszłości będzie Figo. Nagle, z zawrotną szybkością, przypływa Albert, a Figo, niefortunnie zepchnięty przez Ricky'ego z trasy rekina, wpada na kolczatkę morską. Rekin przeprasza i wyjaśnia, że, podobno, Szefu potrafi przepowiadać przyszłość. Figo postanawia do niego popłynąć i zapytać o swój przyszły zawód. Razem z przyjaciółmi płynie do wraku konika morskiego. Gdy są na miejscu, Billy cieszy się, że będzie najśmieszniejszą rybą w oceanie, Albert- że nie tylko nie wypadnie mu jego ostatni ząb, ale w dodatku odrośnie mu reszta, a Leonard- że Norbert w końcu przemówi; wszystkie przypadki, Ricky, Ella i Anabel, wyśmiewają. Przychodzi kolej na Figo. Pyta on Szefa, kim będzie w przyszłości. Konik morski odpowiada, że największym podróżnikiem w oceanach. Ricky, oczywiście nie zgadza się z tą opinią, gdyż Figo woli spać i jeść. Płynąca za nim kilka metrów Ella w obecności Anabel przyznaje mu rację. Tymczasem Szefu każe swoim podwładnym spełnić wszystkie wróżby. Pod osłoną nocy Marco wkłada Albertowi do buzi sztuczny ząb, Filip podkłada głos Norbertowi, a Jacks śmieje się z żartów Billy'ego i swoją wesołością zaraża innych słuchaczy. W tym samym czasie Ricky mówi Figo, że przecież nie może być największym odkrywcą w oceanach, bo nie lubi podróżować. Jego rozmówca przeczy tym uwagom i mówi, że wyruszy w podróż, ale po swojej drzemce. Ricky przewraca oczami. Tymczasem Szefu cieszy się z powodzenia swego planu, gdy nagle Pan Lucjusz i Małgosia, zainteresowani jego darem, przypływają do wraku. Konik morski mówi, że widzi wioskę, która zostanie zniszczona przez podwodne trzęsienie ziemi, chyba, że ogłoszą go przywódcą rafy. Homar wtrąca, że muszą jeszcze przedyskutować to z Sammy'm, a pławikonik przewiduje, że żółw raczej nie uwierzy w jego wspaniały dar. Następnego dnia Leonard opowiada wszystkim, że Norbert przemówił, a Albertowi odrósł jeden z zębów. Figo z entuzjazmem wnioskuje, że jeśli ich przepowiednie się spełniły, to on zostanie największym podróżnikiem w oceanach. Ricky wyśmiewa jego tezę i macha lekceważąco płetwą, a gdy odwraca się w stronę przyjaciela, tego już nie ma. W tym samym czasie do wraku Szefa przypływają rekiny młoty, które pytają, gdzie jest przekąska, którą im obiecał. Pławikonik mówi, że za nimi, a gdy tamci się odwracają, Jacks fika, by go złapali, po czym zaczyna uciekać. Zatrzymuje się przy wejściu do wioski, a gdy tylko tamci atakują, unika razu. Cios powoduje trzęsienie ziemi. Małgosia i Lucjusz odczuwają skutki jako pierwsi, a wkrótce na rafie wybucha panika. Wtem przypływa Sammy i chce wiedzieć, co się dzieje. Mieszkańcy wioski żałują, że nie ogłosili Szefa swoim zwierzchnikiem, ale dziadek Elli uważa to za absurd. Nauczyciel zauważa, że konik morski przewidział, że ich obecny przywódca tak powie, po czym ucieka, gdy wstrząsy się ponawiają. Wszystko widzą Szefu i Jacks. Tymczasem Figo wypływa poza rafę, a błądząc między wodorostami, przestrasza się ryby. W tym samym czasie mieszkańcy wioski naradzają się, co dalej robić, gdy nagle przypływa Szefu, który "podobno słyszał", że chcą ogłosić go przywódcą wioski. Lucjusz potwierdza, ale Sammy daje odczuć oponentowi swój opór. To jednak nie przeszkadza pławikonikowi w dalszych przegadankach, które wygrywa. Były przywódca nie chce brać w tym udziału. Wszystko widzą Ricky i Ella, do których podpływa zdesperowana Anabel, mówiąc, że nigdzie nie ma Figo. Szary żółwik domyśla się, gdzie jest ich przyjaciel i płynie tam z dziewczynkami. Natomiast Szefu wybiera budynek szkoły na swoją siedzibę, dodając, że przewidział, że to właśnie mu zaproponują, co wzbudza pewne podejrzenia u Lucjusza. Tymczasem Figo, chcąc pokazać Ricky'emu odwagę, dopływa do Rowu bez dna, jednak mdleje patrząc w jego głębię. Na szczęście z opresji ratują go przyjaciele. Szary żółwik przeprasza kumpla, że się z niego śmiał, ale tamten przyznaje mu rację- nie nadaje się na podróżnika, po czym wkurzony płynie wygarnąć Szefowi. Gdy przypływa na rafę do szkoły, podsłuchuje rozmowę konika morskiego z jego podwładnymi o tym, że jeżeli jedna wróżba się nie spełni, wszystko wyjdzie. Marco wygląda czy nikt nie słyszy ich konwersacji, ale Figo i jego przyjaciele chowają się w koralowcu, przez co pozostają niezauważeni. Dzieci opowiadają o wszystkim mieszkańcom o tym, ale są tacy, co im nie wiedzą. Na dowód Ricky wpływa do buzi Alberta i wyciąga mu sztuczny ząb, mówiąc, że Marco mu go tam włożył. Anabel pyta Leonarda czy widział, jak Norbert rusza ustami, a ten zaprzecza. Ella dopowiada, że to Filip podłożył mu głos, po czym radzi posłuchać kawału Billy'ego, który okazuje się niewypałem. Żółwinka radzi mu opowiadać jeden żart dziennie. Lucjusz zastanawia się, co robić, ale Sammy ma plan. Podczas, gdy mureny śpią, Leonard użycza głosu Norbertowi, że Albert chce się spotkać. Rekin dziękuje mu i pokazuje swoją szczękę, pod wpływem której konik morski szybko spławia go i ucieka. Po tym Albert wypluwa rybę głębinową, a żart bardzo śmieszy Ricky'ego. Nagle Szefu przepływa obok zgrupowania, któremu Billy opowiada kawały, wywołując salwę śmiechu. Pławikonik zaczyna wierzyć, że naprawdę umie przepowiedzieć przyszłość, a gdy dopływa do swojej siedziby w szkole, opowiada o wszystkim swoim podwładnym. Marco pyta czy jeżeli tamte przepowiednie się spełniły, to czy wioska naprawdę zostanie zniszczona. Nagle ziemia zaczyna się trząść, a na rafie wybucha panika. Szefu złości się na swojego sługusa, że wykrakał. Wtem Figo krzyczy, że nastąpiło trzęsienie ziemi, a gdy zaczyna trząść się i szkoła, konik morski i jego podwładni uciekają. Gdy to następuje, mieszkańcy wioski przestają poruszać budynkiem. Sammy pochwala grę aktorską Figo, który zaraz oznajmia, że w przyszłości będzie aktorem, co spotyka się z bardzo miłym przyjęciem. Przypłynąwszy do swojego wraku, Szefu sprawdza, co widzi w swojej kuli, po czym stwierdza, że nic nie widzi.

Galeria

Jasnowidz

Błędy

  • Z kwartetu rekinów- młotów, które przypłynęły do wraku Szefa, robi się kwintet, gdy te ruszają za Jacks, a gdy ten stoi przy wejściu do wioski, jest ich oktet.